ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت انتقال داده های رهام داتک، گفت: این شرکت براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به پرداخت حق پروانه برای وایمکس (اینترنت بی سیم) اقدام خواهد کرد.

"مهران اندیشه فر" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: داتک بعنوان نخستین و تنها تامین کننده خدمات وایمکس اعتراضی نسبت به پرداخت حق پروانه وایمکس به دیگر شرکت ها ندارد.

وی افزود: در زمان حاضر خدمات وایمکس (اینترنت بی سیم) مختص اشخاص حقوقی و شرکت ها و سازمان ها است و استفاده از این خدمات برای اشخاص حقیقی بدلیل هزینه ی بالای آن به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

اندیشه فر، گفت: هم اکنون سرویس های مختلف دسترسی به اینترنت بی سیم تا پهنای باند 512 کیلوبیت در ثانیه در شهر تهران ارایه می شود و مشترک این نوع از سرویس ها با کمک یک مودم کوچک می تواند به شبکه اینترنت دسترسی داشته باشد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا، اعلام کرد: شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) تا پایان سال جاری فرصت دارند، نسبت به دریافت پروانه وایمکس اقدام کنند، در غیر این صورت باید خدمات آنها متوقف شود.

"لطف الله سبوحی" مبلغ حق لیسانس پروانه وایمکس را برای تهران حدود 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: متقاضیان 40 درصد این مبلغ را بصورت نقدی و باقیمانده آن را بصورت اقساط می پردازند.

سال گذشته سازمان تنظیم مقررات به تعدادی از شرکت ها مجوز و پروانه وایمکس داد ولی این شرکت ها تاکنون موفق به عرضه این خدمات نشده اند و در زمان حاضر 2 شرکت خدمات اینترنتی (PAP) خدمات وایمکس در حد محدود به کاربران ارایه می دهند.

همچنین، تاکنون آمار رسمی از سوی سازمان های دولتی و شرکت های اینترنتی در مورد تعداد مشترکان وایمکس در کشور ارایه نشده ولی تعداد این مشترکان حدود پنج تا شش هزار کاربر برآورد می شود.

  • ۸۸/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">