ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت های اینترنتی(PAP) که مدعی هستند از مخابرات طلب دارند به شرکت های مخابرات استانی مراجعه کنند.
"صابر فیضی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم، شرکت های مخابرات بدهی به شرکت های ارایه دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) ندارند و مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در خصوص کاهش هزینه اشتراک اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات اجرا شده است.

وی افزود: با این وجود چنانچه شرکتی مدعی طلب از مخابرات است، به شرکت مخابرات استان مربوطه مراجعه و با ارایه سند نسبت به وصول طلب خود اقدام کند.

گفتنی است اوایل هفته جاری، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرسشی را در خصوص "عدم اجرای مصوبه رگولاتوری مبنی بر کاهش هزینه اشتراک اینترنت" تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد و خواستار پیگیری این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی شد.

"مجید نصیرپور" نماینده مردم سراب در مجلس همچنین در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: مخابرات حدود 20 میلیارد تومان به شرکت های اینترنتی بدهکار است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: اگر مخابرات به مصوبه سازمان تنظیم مقررات عمل نکرده بود، بطور طبیعی باید بخش نظارتی این سازمان موضوع را پیگیری می کرد، ولی ما تاکنون هیچ گزارشی از سازمان تنظیم مقررات در رابطه با این موضوع دریافت نکرده ایم.

فیضی تصریح کرد: البته مصوبه سازمان تنظیم مقررات، بعد از تصویب در مجمع استانهای شرکت مخابرات و ابلاغیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل اجرا می شد، ولی برخی از شرکت های اینترنتی انتظار داشتند که مصوبه قبل از طی مراحل قانونی اجرا شود.
** شرکت مخابرات خواستار افزایش تعرفه تلفن ثابت است

مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه تعرفه های فعلی تلفن ثابت کمتر از قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت است، افزود: پیشنهاد شرکت مخابرات برای افزایش تعرفه های تلفن ثابت در آینده نزدیک به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه خواهد شد.

فیضی در مورد تفاوت قیمت تمام شده و تعرفه فعلی تلفن ثابت، گفت: کارشناسان شرکت

مخابرات در حال محاسبه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت هستند و هنوز رقم دقیق این خدمات مشخص نشده، ولی مسلم است که قیمت تمام شده بیش از تعرفه های فعلی است.

وی افزود: براساس برنامه چهارم توسعه باید هر سال 10 درصد به تعرفه های تلفن ثابت اضافه می شد که در سال 1384 بنا به تصمیم دولت و مصوبه مجلس اجرای این بند از برنامه چهارم توسعه متوقف شد و از آن زمان تاکنون قیمت تلفن ثابت در کشور افزایشی نداشته است.

  • ۸۸/۱۰/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">