ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس مرکز آمار ایران می گوید، افرادی که در سرشماری اینترنتی شرکت کنند از طریق قرعه کشی به یک هزار نفر آنان جایزه 10میلیون ریالی تعلق می گیرد.

امیدعلی پارسا روز شنبه در حاشیه نشست خبری هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 که در مرکز آمار ایران برگزار شد، افزود: این نخستین سرشماری بدون کاغذ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: در انجام سرشماری سال جاری تمام مدیران مدارس، مسوولان خانه های بهداشت، مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست بانک ها، شهرداری ها و دیگر نهادها به یاری مرکز آمار ایران خواهند آمد.
رییس ستاد سرشماری نفوس ومسکن سال 1395کشور، سرشماری را کاری مهم در مقیاس ملی عنوان کرد و گفت: باید کمپینی برای حمایت از ماموران سرشماری از سوی رسانه های جمعی راه اندازی شود.
پارسا هزینه سرشماری را یک هزار و 350 میلیارد ریال (135 میلیارد تومان) عنوان کرد و گفت: با همکاری و امکاناتی که دیگر دستگاه ها در اختیار مرکز آمار ایران قرار می دهند این هزینه تا 2 هزار میلیارد ریال (200 میلیارد تومان) هم افزایش می یابد.
وی دستمزد هر مامور سرشماری را ( 25 هزار نفر) 23 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: این میزان تا 25 درصد هم در صورت بالابودن کیفیت کار قابل افزایش است.
هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به دو شیوه اینترنتی و حضوری انجام می شود. سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهر ماه برگزار می شود. در این روش مطلع ترین فرد خانوار می تواند با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir و یا وارد کردن شماره ملی سرپرست خانوار به عنوان رمز ورود به پرسشنامه سرشماری دسترسی یافته و اطلاعات خانوار خود را در آن وارد کند.
سرشماری حضوری از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه امسال در کشور اجرا می شود. در مجموع سرشماری سال 1395به میزان 51 روز زمان می برد.
در سرشماری حضوری سال جاری از ابزار تبلت استفاده می شود که این گامی ارزشمند در راستای صرفه جویی مصرف کاغذ است.

شمارش معکوس برای شروع سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 1395
 رییس مرکز آمار ایران با اشاره به ابلاغ فرمان رییس جمهوری گفت: سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن با ضریب نفوذ 45 درصد اینترنت از سوم تا 24 مهرماه امسال انجام می شود.

«امیدعلی پارسا» روز شنبه در نخستین نشست خبری پس از احراز مسوولیت به عنوان رییس مرکز آمار ایران، افزود: با انجام سرشماری به شکل اینترنتی ، ایران به باشگاه کشورهای با سرشماری موفق می پیوندد.
رییس ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 کشور یکی از مهمترین ویژگی های سرشماری را محرمانه بودن این اطلاعات عنوان کرد و گفت: مرکز آمار ایران کاری به هویت فرد ندارد و تنها اطلاعات جمعیتی، شغلی ،سکونت، میزان سواد و ... افراد و خانوارها جمع آوری می شود.
پارسا تاکید کرد: مرکز آمار ایران در تلاش است حتی یک نفر از سرشماری جانیفتد و حتی اتباع خارجی در ایران سرشماری خواهند شد.
رییس مرکز آمار ایران با یادآوری اینکه برای جمع آوری اطلاعات درباره هدفمندی یارانه ها نباید از مرکز آمار ایران استفاده می شد، گفت:برای این هدف خوب از ابزار خوبی استفاده نشد.
پارسا تاکید کرد ما هیچ ارتباطی با هدفمندی یارانه ها نداریم و اطلاعاتی که جمع اوری می شود خاصیت کاربردی در این زمینه ندارد.
به گزارش ایرنا، هشتمین سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به دو شیوه اینترنتی و حضوری انجام می شود. سرشماری اینترنتی از سوم تا 24 مهر ماهبرگزار می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">