ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهرداری مانع توسعه ایرانسل است

| سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل ایرانسل درباره‌ی قطع سرویس MMS ایرانسل گفت:‌ ارایه‌ی این سرویس به مشترکان در اواخر اردیبهشت‌ماه و بر اساس درخواست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قطع شده است؛ در این درخواست از ایرانسل خواسته شده بود که سه ماه فرصت داده شود تا مقررات مربوط به استفاده از سرویس MMS در این سازمان تدوین و پس از آن مجددا این سرویس به مشترکان ارایه شود.

علی‌رضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک‌وماه نیم از ارسال این درخواست به ایرانسل گذشته است و امیدواریم در یک تا دو ماه آ‌ینده بتوانیم این سرویس را مجددا به مشترکان ایرانسل ارایه دهیم.

دزفولی درباره‌ی ضعف پوشش و اختلالات شبکه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه گفت:‌ در مورد شهر تهران باید گفت که برای بهبود کیفیت آنتن‌دهی شبکه، 40 نقطه برای نصب BTS طراحی شده است اما شهرداری هیچ‌گونه همکاری به عمل نمی‌آورد.

او افزود: تا زمانی که شهرداری مجوزهای لازم را صادر نکند تکمیل پوشش شهر تهران برای ما بسیار مشکل خواهد بود، حتی شرکت ارتباطات سیار نیز با شهرداری در گرفتن مجوز سایت‌های BTS با مشکل مواجه است و مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در یکی از همایش‌های اخیر تلفن همراه
اعتراض خود را به شهرداری اعلام کرد.

دزفولی ادامه داد: باید از شهرداری پرسید چرا همکاری لازم را با اپراتور اول و دوم تلفن همراه انجام نمی‌دهند مگر وظیفه‌ی شهرداری تسهیل خدمات‌رسانی به شهروندان نیست، پس چرا برای افزایش کیفیت تلفن همراه مجوز نصب آنتن‌های BTS را صادر نمی‌کنند.

او درباره‌ی آنتن‌دهی شبکه‌ی این اپراتور در مترو نیز گفت: آنتن‌دهی شبکه‌ی ایرانسل در مترو نیز به مجوزهای لازم از سوی شهرداری بستگی دارد، بر این اساس از شهردار تهران این انتظار را داریم که همکاری لازم را برای نصب آنتن‌های BTS با این اپراتوری که تنها 9 ماه از فعالیت آن می‌گذرد، داشته باشد.

وی درباره‌ی ضعف آنتن‌دهی ایرانسل در شهرستان‌ها نیز خاطر نشان کرد:‌ ارتقای کیفیت شبکه‌ی تلفن همراه در شهرستان‌ها نیز به همکاری شهرداری این شهرها برای نصب آنتن‌های BTS برمی‌گردد، به عنوان نمونه ما مشکلی که در شهر تهران داریم به شکل بزرگ‌تر با شهرداری اصفهان داریم، چرا که شبکه‌ی این شهر مدت‌هاست که آماده است اما به دلیل همکاری نکردن شهرداری اصفهان این سایت‌ها فعال نمی‌شوند.

او افزود: اصفهان یکی از شهرهای بزرگ کشور است اما این مسائل سبب شده که با مشکلات جدی در راه‌اندازی شبکه‌ی این شهر مواجه شویم.

مدیر عامل ایرانسل با اشاره به این که در حدود 23 آنتن BTS در اصفهان نصب شده است،‌ خاطر نشان کرد: با توجه به این که همکاری‌های لازم انجام نمی‌گیرد تنها 10 تا 11 BTS فعال هستند و شهرداری حتی مانع فعالیت سایت‌هایی شده است که در ملک خصوصی مردم نصب شده است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل خاطر نشان کرد: سرعتی که اپراتور دوم تلفن همراه برای پوشش شبکه در شهرهای مختلف دارد، در توسعه‌ی شبکه تلفن همراه در دنیا بی‌نظیر است آن هم با وجود تمام مشکلاتی که ما در توسعه‌ی در کشور داریم.

او درباره‌ی نارضایتی مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه از نحوه‌ی محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های ماهیانه گفت: ممکن است درصدی از مشترکان ایرانسل با این مشکلات روبه‌رو باشند اما در شرایط فعلی با تمهیداتی که در نظر گرفته‌ایم این مسائل بسیار کمتر شده است.

دزفولی با اشاره به این که تعداد مشترکان سیم‌کارت‌های دایمی ‌ایرانسل در حدود 20 درصد کل مشترکان این اپراتور است، گفت: به زودی نحوه‌ی پرداخت صورت‌حساب‌های مشترکان تغییر خواهد کرد و قبض‌های جامع‌ درباره‌ی اطلاعاتی که مشترکان نیاز دارند پیش‌بینی شده است که در حال هماهنگی با بانک‌ها هستیم که با نهایی شدن، قبض‌ها برای آن ارسال شود، از این رو امیدواریم تمام مشکلات مشترکان در زمینه‌ی صورت‌حساب‌های آن‌ها رفع شود.

مدیر عامل شرکت ایرانسل، با اشاره به این که تاکنون 181 شهر تحت پوشش شبکه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه قرار گرفته‌اند گفت: شبکه‌ی حدود 50 شهر نیز آماده است که به مرور با تامین زیرساخت ارتباطی آن به شبکه‌ وصل خواهد شد.

به گفته‌ی وی این اپراتور در حدود دو میلیون و 260 هزار مشترک دارد که از این تعداد در حدود 80 درصد مشترکان سیم‌کارت دایمی ‌و 20 درصد آن مشترکان سیم‌کارت اعتباری هستند و اکثر مشترکان ایرانسل از تعرفه‌ی ثانیه‌یی و در حدود یک درصد نیز از تعرفه دقیقه‌یی استفاده می‌کنند.

  • ۸۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">