ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان درباره موارد مبهم بودجه اختصاص یافته به‌این مجموعه از سوی سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی کشور توضیحاتی ارایه کرد.

چندی پیش برخی منابع خبری از اختصاص بودجه چند میلیاردی از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انتقاد کرده بودند.

"مهدی کشمیری" روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت: موضوع مطرح شده در برخی سایتها مربوط به بودجه‌های تخصیص یافته از دور دوم حمایت از شرکتهای خصوصی در طرح ملی تکفا است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان سازمان ملی، برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در طرح ملی تکفا(توسعه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات) هفت بخش اصلی درنظرگرفته شده که بخش هفتم آن"حمایت از بخش خصوصی در حوزه ‪"ICT‬ و "ایجاد مراکز رشد و پارکهای فناوری" است که شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در هر دو زمینه با طرح تکفا مرتبط است.

وی درباره دور اول حمایت از بخش خصوصی در طرح تکفا که به پایان رسیده است، گفت: در این دوره ایده‌های کاری مطرح شده توسط شرکتهای خصوصی توسط یک شورای راهبری مورد بررسی قرار گرفت و " شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان" و " جهاد دانشگاهی " مجری عقد قرارداد برای تخصیص بودجه بودند.

به گفته وی،سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اجرای دوره اول حمایت از بخش خصوصی نظارت داشت و دراین دوره حداکثر ‪ ۵۰‬درصد نیاز مالی ‪ ۱۲۰‬طرح بخش خصوصی به صورت بلاعوض اختصاص یافت.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، میزان بودجه دور اول حمایت از بخش خصوصی در طرح تکفا را حدود ‪ ۲۴‬میلیارد ریال اعلام کرد.

وی پیش بینی کرد، در دور دوم حمایت از بخش خصوصی که به مدت دو سال است میزان بودجه اختصاص یافته به حدود ‪ ۷۰‬میلیارد ریال افزایش یابد.

کشمیری گفت: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان سازمان ملی و هشت پارک فناوری در استانهای دیگر به عنوان سازمان منطقه‌یی، ‪ ۹‬دستگاه اجرایی دوره دوم حمایت از بخش خصوصی هستند.

وی میزان اعتبار طرحهایی که به سازمانهای منطقه‌یی واگذار می‌شود را زیر ‪ ۳۰۰‬میلیون ریال دانست و گفت: طرحهایی که دارای اعتباری بالاتر از ‪۳۰۰‬ میلیون ریال باشند به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان واگذار می‌شوند.

کشمیری میزان بودجه‌یی که شهرک علمی و تحقیقاتی در دور دوم حمایت از بخش خصوصی صرف قرارداد با شرکتهای خصوصی می‌کند، حدود ‪ ۲۰‬تا ‪ ۲۵‬میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: هنوز بودجه‌یی در این زمینه توزیع نشده است.

وی تصریح کرد:طرحهای ارایه شده از طرف شرکتهای خصوصی توسط شورای راهبری که مجموعه‌یی از کارشناسان ‪ ICT‬و برخی مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های مجری طرح تکفا هستند مورد تصویب قرار می‌گیرد.

وی گفت: چون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به طور مستقیم نمی‌تواند به شرکتهای خصوصی بودجه بدهد مجریانی را برای این امر در نظر می‌گیرد.

  • ۸۴/۰۵/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">