ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در اجرای مواد 3 و 4 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات به تصویب هیات وزیران رسید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات ایسنا، از روابط عمومی «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» هدف از تشکیل شورای عالی فناوری اطلاعات، سیاستگذاری و تدوین راهبردهای ملی در قلمرو فناوری اطلاعات، تدوین برنامه‌های میان مدت و بلندمدت برای توسعه‌ی پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و نیز گسترش کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور است.

بنابراین گزارش، از وظایفی که برای شورای عالی فناوری اطلاعات منظور شده می‌توان به تدوین اهداف کلان و راهبردی، سیاستگذاری، تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها و اجرای برنامه‌های پژوهشی و نیز زمینه‌سازی برای همکاری‌های بین‌المللی در این بخش اشاره کرد.

”رئیس جمهور” ریاست شورای عالی فناوری اطلاعات را برعهده دارد و وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم تحقیقات و فناوری، بازرگانی، صنایع و معادن، دفاع، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سایر اعضای شورا را تشکیل می‌دهند.

این گزارش، می‌افزاید: مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات پس از تایید رئیس جمهور، توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ می‌شود و وی مسؤول نظارت بر حسن اجرای آن است.

گفتنی است دبیرخانه‌ی شورای عالی فناوری اطلاعات در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل و دبیر آن به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حکم رئیس جمهور منصوب می‌شود.

با تصویب این اساسنامه تمام ارکان مربوط به مدیریت، سیاستگذاری برنامه‌ریزی و اجرا نهایی شده و ابهامی که در مورد نحوه‌ی تحول فناوری اطلاعات مطرح می‌شد، برطرف می‌شود. ضمنا با توجه به ماده‌ی 14 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، که مقرر نموده کلیه‌ی قوانین و مقررات مغایر با این قانون باید لغو شود، در آخرین جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد تا در مصوبه‌ی شورای عالی اطلاع‌رسانی تجدید نظر صورت گرفته و اموری که در شورای یادشده (فناوری اطلاعات) دیده شده از وظایف شورای عالی اطلاع‌رسانی حذف شده و این شورا عمدتا به مسائل فرهنگی اطلاع‌رسانی بپردازد.

شایان ذکر است قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذرماه سال 1382 به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید و پس از 74 سال ساختار و وظایف و اختیارات آن دگرگون شد.

  • ۸۴/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">