ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای عالی اطلاع رسانی مناسب تکفا نبود

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

جایگاه شورای عالی اطلاع‌‏رسانی در طرح تکفا مناسب نبود.
مهندس علی معینی ، دبیر سندیکای تولید کنندگان فناوری اطلاعات ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این مطلب، اظهارداشت: طرح تکفا طرح تازه و جدیدی در فناوری اطلاعات نبود که فقط در ایران و توسط مهندس جهانگرد اجرا شود ، بلکه از سال‌‏ها قبل تمام کشورهای اروپایی ، آمریکایی و آسیای شرقی برای رسیدن به جامعه اطلاعاتی از این طرح استفاده کرده‌‏اند.

وی ، با بیان این که اهداف تبیین شده برای طرح تسما متفاوت از طرح تکفا است ، یادآور شد: جایگاه شورای عالی اطلاع‌‏رسانی در طرح تکفا مناسب نبود.

معینی ، با اشاره به شورای عالی انفورماتیک در سازمان مدیریت و برنامه ، تصویب بودجه و طرح‌‏های تکفا ، خاطرنشان کرد: اغتشاش چند شورای فناوری اطلاعات از قبیل شورای عالی انفورماتیک ، اطلاع‌‏رسانی و IT کارآمدی طرح تکفا را کاهش داد.

دبیر سندیکای تولید‌‏کنندگان فناوری اطلاعات ، تقسیم وظایف و ایجاد جایگاه مناسب را مهم‌‏ترین معضلی دانست که به این طرح ضربه زد و گفت: شورای عالی انفورماتیک با تغییر مدیریت ، برنامه کلی از خود نشان نداده است ، اما شورای عالی اطلاع‌‏رسانی با تغییر مدیریت برنامه‌‏های مثبتی را تبیین کرده است.

معینی ، با بیان این که تکفا باید کارش را ادامه دهد ، اظهارداشت: سازمان برنامه و بودجه باید نبض اصلی تکفا را در اختیار بگیرد و شورای عالی فناوری اطلاعات نیز متولی نرم‌‏افزارهای کاربردی شود.

وی ، گفت: بیشترین بودجه IT کشور به طرح تکفا اختصاص داده شده بود و به این ترتیب این طرح مشکل بودجه نداشت.

  • ۸۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">