ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای عالی IT منحل نمی‌شود

| يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۸۶، ۰۲:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شورای عالی فناوری اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی است بنابراین دولت نمی تواند این شورا را با دیگر شوراها ادغام کند.

رمضانعلی صادق زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادغام شوراهای حوزه فناوری اطلاعات گفت: همانطور که می دانید چند وقتی است که دولت خواستار ادغام برخی از شوراها مخصوصا شوراهای حوزه فناوری اطلاعات ( شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی فناوری اطلاعات، شورای عالی اطلاع رسانی، شورای امنیت فضای تبادل اطلاعات) به یک شورای واحد به نام شورای عالی آموزش، پژوهش و فناوری شده است، در حالیکه برخی از این شوراها مصوب مجلس بوده و دولت بدون اجازه مجلس نمی تواند آن را با شورای دیگر ادغام و منحل کند.

وی ادامه داد: شورای عالی فناوری اطلاعات یکی از این شوراها است که مصوب مجلس بوده و از طرفی هم زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، پس قوه مجریه حق منحل کردن آن را ندارد.

رئیس کمیته مخابرات مجلس در ادامه سخنان خود به بحث انتخابات رایانه ای مجلس آتی اشاره کرد و گفت: استفاده از فناوری اطلاعات و IT در همه امور زندگی باعث کاهش صرف هزینه، زمان و انرژی می شود و می‌توان آن را به عنوان زیر بنای زندگی دانست ولی از نظر بنده با توجه به فاصله زمانی اندکی که به انتخابات مانده انجام کلیه مراحل رای گیری و انتخابات به صورت رایانه ای درست نیست.

وی افزود: جهت برگزاری انتخابات رایانه ای باید خیلی از مسایل مورد بررسی دقیق قرار گیرد، اینکه نرم افزار و سخت افزارهای مناسب جهت این کار انتخاب شود و همچنین که باید به مردم هم آموزش لازم برای انجام رای گیری رایانه ای داده شود در این مدت کم به نظر امکانپذیر نخواهد بود.

صادق زاده خاطرنشان کرد: البته برخی از مراحل انتخابات مانند ثبت نام کاندیدها می تواند به صورت رایانه ای انجام گیرد ولی اینکه کلیه امور انتخابات مانند رای گیری و شمارش آرا هم به این صورت انجام گیرد، باعث بروز این نگرانی می شود که به اصل انتخابات خدشه وارد شود و چون دیگر ثبت کاغذی هم وجود ندارد نمی توان به آن رجوع شده و رای درست قرائت شود.

  • ۸۶/۰۹/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">