ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صنف کامپیوتر به مواد غذایی روی آورد

| شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۵۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اتحادیه صنف رایانه با بیان اینکه بازار کامپیوتر در شب عید کاملاً کساد است، گفت: شاهد هستیم که فروشندگان این کالا، مغازه‌های خود را تعطیل کرده و به فروش موادغذایی روی آورده‌اند.

سید مهدی میرمهدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار رایانه و تجهیزات کامپیوتری در آستانه عید نوروز اظهار داشت: بازار خرید و فروش اقلام کامپیوتری کساد است و شاهد هستیم که این بازار حتی از سال‌های قبل نیز از نظر فروش و حضور مشتری در بازار بدتر شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش هزینه خانوار، خرید کالاهای آی‌تی در اولویت خانواده‌ها قرار ندارد، افزود: با وجود آنکه تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار رایانه می‌شود، اما در شب عید امسال تقاضای زیادی از سوی مردم برای خرید این کالا دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنف رایانه تصریح کرد: شاهد هستیم که در یک روز فروشندگان حتی یک عدد فاکتور هم صادر نمی‌کنند و بسیاری از مغازه‌ها به سمت تعطیلی پیش رفته‌اند.

میرمهدی ادامه داد: به رغم وضعیت موجود، فروشندگان کالاهای کامپیوتری مجبور به پرداخت مالیات هستند و به همین دلیل طی چند ماه اخیر شاهد بودیم که بسیاری از واحدهای صنفی تعطیل شده و به سمت ایجاد قهوه‌خانه و یا فروشگاه مواد خوراکی و غذایی رفته‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون پنج هزار واحد صنفی در حوزه کالاهای فناوری اطلاعات بالغ بر ۵۰ هزار نفر اشتغال در تهران ایجاد کرده‌اند که با وجود مشکلات فعلی، در این بازار ممکن است بیکار شوند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه گفت: به دلیل افزایش قیمت دلار، با وجود کاهش خرید و فروش در این بازار، قیمت‌ها تغییری نکرده است، اما به دلیل نبود تقاضا، شاهد افزایش قیمت هم نبوده‌ایم و فروشندگان حاضرند به زیر قیمت نیز کالای خود را بفروشند؛ با این وجود همچنان این بازار کساد و بی‌رونق است.

  • ۹۶/۱۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">