ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضرورت تاسیس مرکز مدیریت سایت های دولتی

| سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۸۷، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

تاسیس و راه‌اندازی مرکزی برای مدیریت و ساماندهی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی پایگاه‌های رسمی جمهوری اسلامی در اینترنت یک کار ضروری و مهمی است که شورای عالی اطلاع رسانی دولت باید به آن اهتمام ورزد.

علی محمد آقازمانی -‌ کارشناس فن‌آوری اطلاعات - در گفت‌وگو با (ایسنا) با اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ پایگاه‌های دولتی هر کشوری در اینترنت،‌ یکی از بهترین ابزارهای اطلاع‌رسانی و ارتباطی دولتی با مخاطبان داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود و به دلیل کارکرد و ظرفیت‌های موجود در آن،‌ پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای انتقال اطلاعات و پیام‌ها در بسته‌های دیجیتالی به شمار می‌آید.

او‌ وجود بیش از یک هزار پایگاه دولتی ایران در وب را فرصت مغتنمی برای انتقال اثربخش اطلاعات و فعالیت‌های مجموعه‌های دولتی ایران در پهنه جهانی وب دانست و اضافه کرد:‌ جامعه سایت‌های دولتی در وب در صورتی که از یک مدیریت واحد در بارگذاری، ‌مدیریت واحد در ساختار اطلاع‌رسانی و محتوا سازی،‌ یکپارچه‌سازی در انتخاب دامنه و گرافیک برخوردار باشند، ‌می‌توان امیدوار بود که یک میلیارد کاربر وب برای دریافت اطلاعات در مورد ساختار، ‌امکانات و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گردشگری،‌ اطلاع‌رسانی،‌ صنعت، ‌سیاست و اقتصاد، ‌با مشکل چندانی برای بسط ارتباطات،‌ مواجه نیستند.

وی مستندسازی در طراحی، ‌بارگذاری و مدیریت پایگاه‌های دولتی ایران را در راستای تقویت دولت الکترونیک و ارتقای سطح شهروند دیجیتالی در جامعه‌ی اطلاعاتی ایران مهم دانست و پیشنهاد کرد: ‌مرکز مدیریت سایت‌های دولتی ایران برای اجرای این مولفه‌های راهبردی در دنیای سایبر،‌ راه‌اندازی شود و سایت‌های رسمی ایران در وب را از نابه‌سامانی خارج کند.

او‌ تک زبانه بودن، ‌نبود مدیریت واحد در بارگذاری و تولید و مدیریت محتوا،‌ نبود نقشه راهی جامع برای اطلاع‌رسانی دیجیتالی فعالیت‌های دولت در فضای وب را از مهم‌ترین مشکلات پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دولت در وب دانست.

وی بر این مساله تاکید کرد که در راستای نیل به سایبر دپیلماسی قوی و اثربخش و دستیابی به زیرساخت‌های تجارت الکترونیک و روابط عمومی دیجیتالی موثر و فراگیر،‌ ستون‌های دیجیتالی دولت در وب باید بیش از پیش حرفه‌یی‌تر و مسوولانه تر، پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی میلیون‌ها مخاطب خود در سراسر جهان باشند.

گفتنی است،‌ شمار قابل توجهی از سایت‌های دولتی ایران در وب که بعضا سابقه‌ای بیش از پنج سال دارند،‌ در صورتی که از بارگذاری و شیوه‌های مدیریتی منسجم‌تری برخوردار شوند

می‌توانند نقش یک ویترین تبلیغاتی دیجیتالی کم هزینه با بیش‌ترین مخاطب را برای دولت فراهم آورند. امری که کشورهای غربی از این ابزار با سرمایه‌گذاری کلان،‌ استعمار دیجیتالی گسترده ای را در وب برای خود رقم زده‌اند.

  • ۸۷/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">