ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضریب موفقیت موبایل به ‌٩٤ درصد رسید

| چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۵، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: اگر اپراتور اول، ایرانسل و تالیا طبق برنامه پیش بروند تا پایان سال آینده خواهیم توانست واگذاری سیم‌کارت‌ تلفن همراه را به‌روز کنیم.
وحید صدوقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی آخرین وضعیت پروژه‌ی پایلوت نسل 5/2 تلفن همراه با بیان این که قرار است این سرویس به صورت پایلوت حداقل برای پنج هزار مشترک در تهران تا پایان سال راه‌اندازی شود، گفت: خرید تجهیزات برای نسل 75/2 تلفن همراه به طور کامل انجام شده است. پروژه‌ی پایلوت این شبکه در منطقه‌ی میدان ونک شهر تهران در سال جاری اجرا خواهد شد و از سال آینده توانایی ارایه‌ی سرویس‌های این نسل به متقاضیان را داریم و به طور حتم تعرفه‌ی متفاوتی خواهد داشت.
وی با اعلام این که امسال ضریب موفقیت مکالمات سه تا چهار درصد به ایده‌آل مطلوب نزدیک شده است، گفت: برخی از افراد با خارج شدن از شهر از پوشش دهی شبکه خارج می‌شوند؛ اما هم اکنون ضریب موفقیت مکالمات شبکه به 94 درصد رسیده است.
او درباره‌ی ثبت‌نام سیم‌کارت در بهمن ماه سال جاری نیز تصریح کرد: برنامه‌ی ما این است که تا بهمن‌ماه سیم‌کارت‌ها را واگذار و ثبت‌نام کنیم؛ اگر بخواهیم تغییر قیمت در سیم‌کارت ایجاد کنیم، باید مجوز بگیریم؛ در غیر این صورت، نیازی به مجوز نیست. در این سری، ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری را نیز انجام خواهیم داد؛ به همین دلیل، باید مجوز لازم را برای قیمت آن بگیریم.
وی با اعلام این که در حال بررسی روش‌های مختلف برای ثبت‌نام جدید سیم‌کارت تلفن همراه هستیم، گفت: در حال بررسی شرایط مختلفیم تا ثبت‌نام آسان‌تر و روان‌تر انجام شود، به همین علت با برخی بانک‌ها صحبت‌هایی را انجام دادیم و تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار مشترکان قرار خواهیم داد.
صدوقی با بیان این که تا به حال چندین بار مهلت پیمانکاران عمومی برای تکمیل کارشان تمدید شده است، گفت: ما از روز اول اعلام کردیم که اگر نمی‌توانند به تعهداتشان عمل کنند، مسوولیت را قبول نکنند؛ اما آن‌ها گفتند که می‌توانند کل پروژه را انجام دهند.
به گفته‌ی وی تمام کردن کل پروژه تا پایان شهریور مشکل است؛ پس از پایان یافتن مهلت آن‌ها، باید بررسی کاملی بر روی این پروژه شود، دیدگاه‌های مختلفی در این باره وجود دارد و دستگاه‌های نظارتی بر روی این قرارداد حساس هستند و دائما در حال تماس و مکاتبه.
او ادامه داد: برخی از آن‌ها معتقدند که با پایان یافتن مهلت، قراردادشان تمدید نشود و این را به صراحت به ما اعلام کردند؛ اما برخی از این دستگاه‌ها نظرات ملایم‌تری دارند. به هر حال، باید تعیین تکلیف کنیم؛ ادامه‌ی فعالیت GCها با این روند امکان‌پذیر نیست.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار افزود: واگذاری دور جدید سیم‌کارت‌ها از نیمه‌ی دوم شهریورماه آغاز شد که طی آن اولویت‌های 14 تا 20 و در حدود 80 شهر خارج از نوبت واگذار خواهد شد و با این واگذاری‌ها تعداد شهرهای بدون نوبت به 611 شهر رسید.

وی تصریح کرد: ما در دو یا سه ماه گذشته نزدیک به 500 سایت را وارد شبکه کردیم که در ابتدا کیفیت آن‌ها مناسب نیست که باید آن‌ها را با شبکه هماهنگ کنیم.

  • ۸۵/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">