ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراحی نرم‌افزار ضد تقلب و اختلاس بانکی

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران از شناسایی هر گونه تقلب و اختلاس در شبکه بانکی با نصب نرم افزار جدید نظارت در شبکه بانکی از یک تا دو ماه آینده خبر داد.

'محمد جلیلی' افزود: برای جلوگیری از هر گونه اختلاس در شبکه بانکی، نرم افزاری برای مدیران ارشد بانک ها طراحی شده تا از طریق آن امکان گروه بندی مشتریان خاص و تغییرات حساب آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: مدیران بانک ها با بهره گیری از این نرم افزار می توانند تغییرات حساب مشتریان را به بخش بازرسی ونظارت اطلاع داده و نظارت به صورت خودکار انجام می شود.

جلیلی با بیان آنکه ، این نرم افزار اختلاس و تقلب را به مدیران ارشد گزارش می دهد، گفت: بهره گیری از نرم افزار نظارت ظرف یک تا دوماه آینده عملیاتی و در بانک ها نصب می شود.

به گزارش ایرنا مدیر عامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران ، توسعه فعالیت های این شرکت را از برنامه های سال جاری اعلام کردو گفت: 23 بانک تا پایان سال جاری عضو این شرکت بودند که در سال جاری تعدادی از موسسات مالی واعتباری و همچنین لیزینگ ها نیز به آنها اضافه شده اند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ها قرار است در سال جاری بیمه ها نیز به عضویت این شرکت در آیند تا اهلیت اعتباری بیمه گذاران نیز بررسی شود.

یاد آور می شود: شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران به عنوان یکی از هفت نهاد مالی جدید با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی و مشارکت کلیه بانک های کشور و برخی از شرکت های بزرگ بیمه و لیزینگ در آبان ماه 1385 بصورت سهامی خاص تاسیس شده است. هدف اصلی شرکت به عنوان شرکت سنجش اعتبار (Credit Bureau)، بهبود مدیریت ریسک سیستم اعتباری کشور از طریق ارائه خدمات رتبه بندی و اعتبارسنجی به آنها می باشد. استفاده از خدمات شرکت موجب خواهد شد تا شرکت های اعتباردهنده از وضعیت کنونی و سابقه اعتباری مشتریان خود مطلع شده و آنها را قادر می سازد تا تصمیمات اعتباری خود را بصورت علمی، با ریسک کمتر و در زمان سریع تری اتخاذ نمایند.

  • ۹۱/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">