ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراوت بهار، چاشنی تصمیمات خوب و اقدامات موثر

| دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱ ق.ظ | ۰ نظر

سعید رسول‌اف* - سال ۱۳۹۷ شاهد مشکلات متعدد و تصمیمات ناپایداری در اقتصاد کشور بودیم. از جمله نوسانات شدید نرخ ارز، تغییر قوانین و مقررات در حوزه صادرات و واردات، تورم افسارگسیخته، فیلترینگ یا پلمب کسب‌و‌کارهای مجازی، ناهماهنگی میان متولیان متعدد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی

و نبود نقشه راهی جامع برای توسعه صنعت فاوا و تحقق اقتصاد دیجیتال. متاسفانه شرکت‌‌‌های بسیاری دچار مشکلات نقدینگی شدند و به دنبال آن به فکر تعدیل کارکنان، کوچک‌‌‌تر شدن، ادغام یا جمع‌‌‌آوری هستند.

به گمانم سال آینده، سال دشواری برای فعالان اقتصادی خواهد بود. در صورت افزایش نرخ تورم، ناپایداری نرخ ارز، مطالبه جرایم سنگین بیمه تامین اجتماعی و مالیات و ادامه تصمیمات شتابزده و ناپایدار، شاهد موج جدیدی از بیکاری و کوچک شدن شرکت‌های بخش خصوصی خواهیم بود.

بنابراین مدیران ارشد کشور باید در حوزه‌های تخصصی، به‌موقع و صادقانه با بخش خصوصی و تشکل‌‌‌های تخصصی هر حوزه مشورت کنند و بر اساس برآیند نظرات تصمیم‌گیری کنند. درک متقابل شرایط سخت اقتصادی با توجه به مناسبات سیاسی و بین‌‌المللی مورد نیاز است. امیدوارم دولت و مجموعه حاکمیت، فضای تعامل و گفتمان با بخش خصوصی، به‌ویژه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم آورند.

خوشبختانه در حوزه نرم‌افزارهای تلفن همراه شاهد رشد تعداد توسعه‌دهندگان ایرانی و اپلیکیشن‌‌‌ها و بازی‌‌‌های ایرانی بودیم. حوزه نرم‌‌‌افزارهای تلفن همراه و محتوای دیجیتالی می‌‌‌تواند یکی از پیشران‌‌‌های اقتصاد دیجیتال در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه باشد.

به این منظور افزایش آگاهی عمومی و به تعبیری توسعه سواد دیجیتالی امری ضروری است. همچنین توجه بیشتر به نکاتی از جمله ارتقای کیفیت محصولات تولیدی با نگاه به بازارهای صادراتی، الزام به حفظ حریم خصوصی کاربران، رعایت استانداردهای امنیتی محصولات به منظور صیانت از حقوق کاربران و صاحبان محتوا، توسعه آموزش‌‌‌های فنی و بازاریابی به توسعه‌دهندگان و تخصیص بخشی از فضای تبلیغاتی رسانه‌‌‌های فراگیر به کسب‌وکارهای نوپا، می‌تواند به توسعه بیشتر این صنعت کمک کند. به علاوه همچنان مهم‌‌‌‌ترین مشکل کسب‌وکارها در فضای مجازی، وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیری و مجوزهای دست‌وپاگیر فراوان است که عزمی جدی برای حل این معضل ضروری است.

در همین راستا انجمن تولیدکنندگان نرم‌‌‌افزار تلفن همراه ایران آماده تعامل و همکاری با متولیان و نهادهای ذی‌‌‌صلاح به منظور رفع موانع و مشکلات و ارایه پیشنهادات بخش خصوصی  است.

امیدوارم در سال جدید با همدلی و تعامل، در مسیر ساختن ایرانی آباد و آزاد گام برداریم و نشاط، طراوت و انرژی بهار و سال نو را چاشنی تصمیمات خوب و اقدامات سنجیده و موثر کنیم.

با آرزوی سالی نیک برای همه‌‌‌ مردم ایران.

* رییس انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه ایران و مدیرعامل شرکت ایده‌پرداز ژوبین (پارس‌هاب | چارخونه)

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۱۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">