ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: برای اولین بار در کشور طرح "‪ M‬پارکینگ " یا " موبایل پارکینگ " در اصفهان به اجرا درمی‌آید.
"خادم آقا" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر روش "موبایل پارکینگ"،روش"‪ B‬پارکینگ "یا "بارکد پارکینگ" نیز برای کنترل بهتر پارکینگ خطی خیابانها در سال ‪ ۸۵‬در اصفهان اجرا می‌شود.
به‌گفته وی،برای استفاده از موبایل پارکینگ و بارکد پارکینگ به چهار روش در کامپیوتر مرکزی،ثبت نام صورت می‌گیرد و در زمان توقف ، صاحب خودرو برای استفاده از حاشیه خیابان به سه روش اعلام حضور می‌کند.
وی اظهار داشت: برای این منظور برچسب ویژه‌ای بر روی خودرو نصب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در دنیا هشت روش مرسوم برای ساماندهی پارک حاشیه‌ای وجود دارد، که هفت روش مکانیزه و یک روش غیرمکانیزه است.
به گفته وی، اجرای این طرح در تمام دنیا سه رکن دارد که در آن شهرداری، پلیس و عوامل اجرایی دخیل هستند.
وی اجرای پارک حاشیه‌ای یا خطی در خیابانهای شهر اصفهان را به‌دلیل عرض کم خیابان، کاربری بدنی خیابان، مشکلات ترددی موجود و نیاز به پارک کوتاه‌مدت در خیابان ذکر کرد.
وی بااشاره به اینکه استفاده از پارکینگ ساعتی در حاشیه خیابان در تمام دنیا به اجرا درمی‌آید،افزود:نیاز هر شهر بزرگ در دنیا به دو گونه پارکینگ طبقاتی و خطی است و همه شهرهای دنیا برای ساماندهی پارکینگ‌ها از هر دو گونه پارکینگ استفاده می‌کنند.
به گفته وی، پارکهای طبقاتی برای پارک طویل‌المدت و پارکینگ‌های خطی برای پارک کوتاه‌مدت است.
خادم آقا افزود:درزمان حاضر با اجرای طرح ساماندهی پارکینگ‌های خطی چهار هزار و‪ ۷۵۴‬متر مربع پارک خطی و سه هزار و ‪ ۸۴۶‬متر مربع پارکینگ طبقاتی در اصفهان وجود دارد.
به‌گفته وی، قرار است حدود سه هزار و‪ ۲۰۰‬مترمربع پارکینگ دیگر به ظرفیت پارکینگ‌های اصفهان اضافه شود.
وی علت تاخیر در به اجرا درآمدن دو روش موبایل پارکینگ و بارکد پارکینگ را مطالعه و بررسی بیشتر در خصوص این دو روش ذکر کرد.
به گفته وی، تا پایان امسال کار آموزش شهروندی و پلیس در خصوص استفاده از تجهیزات این دو روش صورت می‌گیرد.

  • ۸۴/۰۹/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">