ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح ویژه نوکیا برای برنامه نویسان

| سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰۶:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

نوکیا امروز ابزارهای پیشرفته تری را در زمینه طراحی نرم افزار رونمایی کرد که به وسیله آنها برنامه نویسان می توانند نرم افزارهایی خلاقانه برای خیل عظیم کاربران موبایل در سراسر دنیا طراحی کنند.
مهمترین ویژگی های این ابزارها عبارتند از:
• تغییرات ایجاد شده در Nokia Qt Software Development Kit (SDK) تعداد خطوط برنامه ها را در برنامه نویسی با گوشی های هوشمند سیمبین به میزان 70 درصد کاهش داده است.

• ورود به برنامه راحتتر شده و با وجود ثبت رایگان برنامه ها در جاوا و سیمبین، خرید نرم افزارهای کاربردی، بالابردن سهم درآمد برنامه نویسان و تحلیل های پیشرفته برنامه نویسی امکان افزایش درآمد برنامه نویسان مهیا شده است.

پورنیما کوچیکار، نایب رئیس فروم نوکیا، در این خصوص گفت: ما با اعلام چنین امکاناتی مطمئناً خواهیم توانست نرم افزارهای بیشتری را در محصولات نوکیا به خصوص خانواده گوشی های هوشمند سیمبین که امروز معرفی شدند قرار دهیم. ما با از میان برداشتن موانع موجود، ساخت نرم افزارهای مختلف را برای گوشی هایمان ساده تر و با امتیازات ویژه ای برای برنامه نویسان همراه کرده ایم. ما معتقدیم که این موضوع می تواند برنامه نویسان بیشتری را تشویق به طراحی نرم افزارهای مختلف برای میلیون ها کاربر در بیش از 190 کشور دنیا سازد.
طراحی و اجرا

امروزه در حدود 175 میلیون گوشی هوشمند سیمبین نوکیا این قابلیت را دارند تا نرم افزارهای مختلف برنامه نویسان را به اجرا درآورند. این تعداد بیانگر بزرگترین مجموعه گوشی های هوشمند مورد استفاده کاربران در سراسر دنیاست. Qt روی تمام گوشی های هوشمند جدید نوکیا وجود داشته و میلیون ها کاربر دیگر گوشی های هوشمند نیز می توانند آن را دانلود و استفاده کنند. با وجود گردش کار (workflow) کوتاهتر، اجراهای ساده تر و همچنین منابع رابط کاربر ملموس تر برنامه نویسان به راحتی می توانند با ابزارهای کامل طراحی Nokia Qt SDK کار کرده و بدین ترتیب با کاهش تعداد خطوط برنامه ها به میزان 70 درصد، در وقتشان صرفه جویی کنند.

امتیازات جدیدی برای برنامه نویسان در نظر گرفته شده که شامل خرید نرم افزارهای کاربردی، امکان قیمت گذاری مختلف نرم افزارها، نقل و انتقالات حجم های کوچک مالی و یا “try and buy” هستند. بدین ترتیب کاربران می توانند به راحتی نسخه رایگان یک نرم افزار را به نسخه پولی آن تغییر دهند. ضمناً با فروش مجازی نرم افزارها یا افزایش کارایی قابلیت های آنها و اضافه کردن مراحل جدید به بازی ها برنامه نویسان می توانند برای برنامه های خود ارزش افزوده ایجاد کنند.

مایکل هد به عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت رٌویو (Rovio) که با انگری بردز (Angry Birds) محبوب ترین کمپانی سازنده بازی های موبایل همکاری می کند مراتب رضایت خود را از قرار دادن بازی های این شرکت در گوشی های نوکیا اعلام کرده و گفت: ما اکنون مکانیزمی ظریف برای ایجاد محتوایی عالی در بازی های مختلفی مانند Angry Birds، فراهم کرده ایم که خللی در بازی کردن افراد ایجاد نمی کند.

ضمناً با وجود Nokia Qt SDK برنامه نویسان می توانند در آینده نیز به راحتی نرم افزارهای خود را در پلتفرم های آتی موبایل مانند MeeGo اجرا کرده و از قابلیت ها یا رابط های برنامه نویسی جدید آنها نیز استفاده کنند.
انتشار

نوکیا با بکار گیری بهترین سیستم صورت حساب ها و همچنین بالابردن سهم درآمد برنامه نویسان از اول اکتبر سعی بر آن خواهد داشت تا موجبات افزایش درآمدهای برنامه نویسان را فراهم آورد. نوکیا همچنین مرحله وقت گیر و هزینه بر ثبت نرم افزارها را نیز حذف کرده و تنها با یک کلیک ثبت نرم افزارهای جاوا و سیمبین کامل می شوند.

نوکیا با در اختیار گرفتن شرکت Motally اکنون می تواند با تحلیل های نرم افزاری برای برنامه نویسان و ناشران به آنها در پیگیری، گزارش و فروش نرم افزارهایشان کمک کند. این امکانات از طریق Qt و پلتفرم های سیمبین، MeeGo و جاوا قابل اجراست.
اولین SDK برای موبایل های لمسی

نوکیا در کنار ایجاد تغییراتی در Nokia Qt SDK برای گوشی های هوشمند و موبایل کامپیوترهای خود، یک SDK را نیز برای گوشی های سری 40 Touch and Type معرفی کرده که اولین SDK لمسی نوکیا به شمار می رود.

سال گذشته نوکیا 364 میلیون گوشی موبایل به بازار عرضه کرد که این تعداد معادل یک میلیون گوشی در روز بود. SDK جدید سری 40 Touch and Type کاربران جدیدی را در زمینه صفحات لمسی در سراسر جهان با خود به همراه خواهد داشت. با دانلود این SDK از طریق forum.nokia.com می توان به راحتی برای این گوشی ها نرم افزار ساخت و نرم افزارهای گوشی های هوشمند را نیز در آنها به اجرا درآورد.

  • ۸۹/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">