ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح یک فوریتی گلدکوئیست ماه آینده نهایی می‌شود

| سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا امیری -طرح یک فوریتی ممنوعیت فعالیت گلدکوئیست ماه آینده نهایی و تصویب می‌شود.

«رمضانعلی صادق‌زاده شیخان»،‌رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس هفتم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر گفت: به دلیل اینکه این طرح با اولویت نسبت به لوایح و طرح‌‌هایی که دارای فوریت نیستند در کمیسیون تخصصی و در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، مراحل بررسی آن سریع به پایان می‌رسد.

وی افزود: یک فوریت،‌طرح ممنوعیت فعالیت گلدکوئیست و سایر شرکت‌های نظیر آن، در صحن علنی مجلس رای آورده که طبق آیین‌نامه، جزییات این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم شورای اسلامی به عنوان کمیسیون اصلی مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: در ادامه هر نوع تغییرات اصلاحی، انجام شده و پس از تصویب به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود که اگر در صحن علنی تصویب شود، هر نوع فعالیت شرکت‌هایی نظیر گلدکوئیست (به شکل هرم‌های نامحدود)که عضو پذیرفته و حق عضویت دریافت می‌کنند، ممنوع اعلام می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هفتم شورای اسلامی یادآور شد: به دلیل اینکه مبدا این شرکت‌ها خارج از کشور بوده سبب خارج شدن پول از کشور می‌شود، بر همین اساس فعالیت این شرکت‌ها در کشور منافع ملی را به خطر می‌اندازد.

صادق‌زاده شیخان، اظهار داشت: این شرکت‌ها برای اینکه اعضا بیشتری را جذب کنند جوایزی به اعضا برای جذب افراد دیگر اعطا می‌کنند.

وی تاکید کرد: اما درآمد کلی این نوع شرکت‌ها نسبت به جوایزی که اعطا می‌کنند بسیار زیاد و غیرقابل قیاس است بنابراین بدون اینکه هیچ نوع فعالیت تولیدی و اقتصادی انجام شود ارز ریالی از کشور خارج می‌شود.

رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس هفتم شورای اسلامی گفت: به همین سبب فعالیت این نوع شرکت‌ها به هر شکلی در کشور با تصویب این طرح ممنوع اعلام خواهد شد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران روز یکشنبه (22 خرداد ماه جاری) با صدور اطلاعیه‌ای، فعالیت شرکت گلدکوئیست و سایر شرکت‌های اینترنتی که با تشکیلاتی هرمی و شاخه‌ای فعالیت می‌کنند را غیر قانونی و مجرمانه اعلام کرد.

  • ۸۴/۰۳/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">