ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح ACS ( تلویزیون اینترنتی) رد شد

| يكشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۵، ۰۶:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - در جلسه شب گذشته شورای عالی اقتصاد که با حضور رییس جمهور تشکیل شد با اجرای طرح ACS(خدمات پیشرفته ارتباطی) موافقت نشد و به این طرح بودجه لازم اختصاص نیافت.

بر اساس این گزارش طرح ACS در جلسه شورای عالی اقتصاد به نوعی موازی با فعالیت های سازمان صدا و سیما تشخیص داده شده و منابع لازم جهت اجرای این طرح به آن تخصیص داده نشد.

شرکت فناوری اطلاعات (دیتای سابق) با ارایه طرح ارایه خدمات پیشرفته ارتباطی (Advanced communication Serrvices) از طریق شبکه ملی دیتا، قصد داشت امکان استفاده از منابع چندرسانه‌ای درخواستی شامل صوت و تصویر با کیفیت مطلوب روی گیرنده‌های تلویزیونی، هم‌زمان با استفاده از اینترنت پرسرعت و تلفن را فراهم آورد.

براساس این گزارش پروژه «ارایه خدمات پیشرفته ارتباطی» شامل طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی تجهیزات مربوط به گردآوری، ذخیره‌سازی، محافظت از محتوا، تجهیزات ارایه و پخش چندرسانه‌ای است.

بر این اساس فاز دوم و سوم این پروژه به ترتیب برای 200 کاربر در تهران و پنج هزار کاربر در پنج شهر اصلی کشور در نظر گرفته شده بود. درحال حاضر نیز فاز اول این پروژه با ارایه سرویس‌های مورد نظر برای تعداد محدودی از کاربران با موفقیت به پایان رسیده بود. (اطلاعات بیشتر)
موافقت با اجرای NGN

اما در این جلسه شورای عالی اقتصاد با تخصیص 60 میلیارد تومان به طرح NGN و اجرای آن طی یک برنامه 15 ساله موافقت کرد. یک کارشناس در خصوص تخصیص این بودجه به طرح NGN گفت: طرح مذکور فعلاً نمی توانست در اولویت های تخصیص بودجه باشد.

وی در مورد علت این امر گفت: در حال حاضر ظرفیت کل شبکه کشور چیزی در حدود 25 گیگابایت است و شرکت دیتا درخواست خرید تجهیزات برای افزایش ظرفیت شبکه در حدود 250 گیگابایت را دارد.

این کارشناس ادامه داد: این در حالی است که از ظرفیت فعلی شبکه تنها 10 گیگابایت ترافیک اشغال شده و حدود 15 گیگابایت دیگر خالی است. به عبارت دیگر ما در سطح دسترسی دچار مشکل هستیم نه ظرفیت و Core.

  • ۸۵/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">