ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ظرفیت‌ دیتای تهران خالی است

| سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۸۶، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

شبکه‌ی علمی کشور، شبکه‌ای بین دانشگاهی است که روی بستر فیبر شبکه‌ی ملی اینترنت قرار می‌گیرد.

عبدالحمید محقق - مدیر کل نگهداری و پشتیبانی فنی دیتای شرکت مخابرات استان تهران - در گفت‌و‌گو با (ایسنا), با بیان این مطلب اظهار کرد: متجاوز از 70 مکان دانشگاهی در استان تهران به وسیله‌ی فیبر به اولین مرکز مخابراتی و از آنجا به شبکه‌ی ملی اینترنت به عنوان شبکه علمی کشور متصل‌اند که برای استفاده از این شبکه پرسرعت دانشگاه‌ها باید محتوای لازم را ایجاد و جهت تبادل اطلاعات بین دانشگاهی اساتید و دانشجویان از این شبکه استفاده کنند.

وی بحث محتوا را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار کرد: مخابرات صرفا مسولیت ایجاد شبکه و بستر زیر ساختی مورد نیاز جهت تبادل اطلاعات با سرعت زیاد را به عهده دارد و مراکز علمی, تحقیقاتی و دانشگاهی بستگی به نیاز و مسوولیت محول شده باید محتوای متناسب با شرح وظایف تولید کنند.

وی سهولت دسترسی به اطلاعات بدون نیاز به مراجعه مستقیم و حذف رفت و آمدهای غیر ضروری به منظور کم کردن هزینه‌ها, صرفه‌جویی در وقت و انرژی, همچنین استفاده‌ی بهینه از اساتید و منابع علمی در اقصی نقاط کشور را از اهداف پروژه‌ی شبکه‌ی علمی دانست و اعلام کرد: جهت تسریع در استفاده از شبکه‌ی علمی باید احساس نیاز و فرهنگ‌سازی به وجود آید.

او با بیان اینکه شرکت مخابرات استان تهران پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم جهت ایجاد بستر مورد نیاز انتقال دیتا با پهنای باند و سرعت بالا کرده و اعلام آمادگی کرده است که از کلیه درخواست‌های پر سرعت دانشگاه استقبال می‌کند زیرا بسیاری از ظرفیت‌های شبکه دیتای استان تهران خالی است.

  • ۸۶/۱۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">