ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم واگذاری سهام ایرانسل به بخش خصوصی

| سه شنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ۰۲:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات مجلس هفتم اعلام کرد: بر اساس قرارداد اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل، پس از گذشت دو سال از آغار فعالیت این اپراتور ۲1درصد از سهام آن باید در بورس واگذار می شد.

رمضانعلی صادق زاده در گفت وگو با موبنا با بیان اینکه در حال حاضر49 درصد سهام این اپراتور در اختیار طرف خارجی (ام تی ان آفریقای جنوبی) و مابقی در اختیار سهامداران ایرانی از جمله بنیاد مستضعفان و صاایران قرار دارد، اظهار داشت:21 درصد سهام اپراتور دوم متعلق به بانک ملی بود که به عنوان سهام دولت در این اپراتور محسوب می شود و باید بعد از دو سال واگذار می شد.

وی خاطر نشان کرد:با گذشت چند سال از این شرط به نوعی واگذاری 21 درصد از سهام این اپراتور به بخش خصوصی به فراموشی سپرده شده است.

وی ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات باید بر عملکرد این اپراتور نظارت داشته باشد و سازمان خصوصی نیزدر زمینه واگذاری 21 درصد سهام این اپراتور به بخش خصوصی پیگیری کند.

به گزارش موبنا با وجود اتمام مهلت قانونی برای واگذاری ۲۱ درصد از سهام اپراتور دوم،مسولان این اپراتور تاکنون هیچ گونه اطلاع رسانی در این زمینه نکرده اند.

یکی از موارد مهم در قرارداد اپراتور دوم واگذاری ۲۱درصد سهام آن در بورس بعد از گذشت دوسال به بخش خصوصی بود که ظاهرا مدیریت این شرکت ایرانی- خارجی به ارائه سهامش در بورس و شفاف شدن گردش مالی این شرکت ندارد.

در سال 1386 علیرضا قلمبر دزفولی - مدیرعامل اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل- ام تی ان - در یک نشست خبری درباره سهام 21 درصدی این اپراتور گفته بود: این سهام به صورت امانت در اختیار پست بانک و بانک ملی قرارگرفت که هیچ کدام از بانکها نسبت به پرداخت حق پروانه خود اقدام نکردند و در نهایت این سهام در اختیار سهامداران فعلی یعنی صاایران و بنیاد قرار گرفت و سهام 21 درصدی که در قالب 300 میلیون یورو پرداختی از سوی mtn به صورت وام به شرکا داده شده، در موعد مقرر باید برگردانده شود.

  • ۹۰/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">