ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت: با فراهم شدن بستر فناوری EDGE در شبکه همراه اول، امکان استفاده از اینترنت تلفن همراه تا سه برابر سرعت فعلی به مرور در استان های کشور ممکن می شود.

محمد مهدی عطوفی در گفت وگو با موبنا ، با بیان اینکه اینترنت تلفن همراه در ابتدا با توجه به شرایط پهنای باند روی بستر GPRS ، برای مشترکان فراهم شد، اظهار داشت: در حال حاضر پهنای باند روی بستر فناوری EDGE قرار گرفته و با تست های انجام شده در برخی مناطق تا سه برابر پهنای باند GPRS است.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی مبتنی بر نسل EDGE ، سرعت ها را تا سه برابر افزایش می دهد، ادامه داد: با استفاده از این فناوری فیلم و ویدیو به راحتی منتقل می شود. شبکه همراه اول در تهران بر بستر EDGE قرار دارد. این فناوری به شبکه استان ها نیز به مرور منتقل می شود.

معاون شرکت ارتباطات سیار در مورد تغییر تعرفه های سرویس GPRS نیز گفت: چهار بسته تعرفه ای جدید با قیمت های متفاوت برای مشترکان تعریف شده است . پیش بینی می شود در آینده در فضای خصوصی سازی و رقابتی کردن بازار ، بسته های تعرفه ای جدید برای مشترکان ارائه گردد.

به گزارش موبنا گفته می شود بستر GPRS به طور کامل در شبکه فعال شده و هر جا احساس شود تقاضا برای GPRS بالا است، EDGE را فعال می کنند. ماکزیمم سرعت فناوری EDGE حدود 240کیلوبیت در ثانیه است. 70 درصد شبکه تلفن همراه تحت پوشش نسل EDGE قرار دارد. سال گذشته GPRS در شبکه همراه اول با ماکزیمم سرعت 48کیلوبیت در ثانیه فعال بود.

GPRS مخفف "General Packet Radio Service " یا خدمات رادیویی بسته های اطلاعاتی است. با به کارگیری این تکنولوژی در شبکه تلفن همراه، امکان خدماتی همچون مرور در اینترنت، ایمیل، ارتباطات تصویری و پیام های چند رسانه ای فراهم می شود. این سرویس به اپراتورها امکان می دهد خدمات اینترنتی پر ظرفیت را به صورت دائمی و بدون وققه، به مشترکان ارائه دهند.

  • ۸۸/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">