ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه خدمات الکترونیکی سازمان تجارت در الکامپ

| سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۸۹، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

سرپرست دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نمایشگاه الکامپ با توجه به مخاطبان گسترده آن می‌تواند تاثیر بسزایی در اطلاع‌رسانی کلیه خدمات الکترونیکی سازمان که به بازرگانان و صنعت‌گران ارائه می‌شود، داشته باشد.

به گزارش ستاد خبری بخش دولتی الکامپ، غلامرضا مقیمی، ضمن اشاره به حضور این سازمان در سالن دولت الکترونیکی نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: این سازمان در نمایشگاه با خدمات الکترونیکی مهم و از جنس اطلاع‌رسانی حضور پیدا کرده و تمام خدمات الکترونیکی خود را که به شکل وب و در جهت سهولت کار بازرگانان ایجاد شده‌اند، عرضه کرده است.

وی ادامه داد: این خدمات شامل سیستم ثبت سفارش، سیستم جوایز صادراتی، سیستم کارت بازرگانی، پرتال اطلاع‌رسانی، سیستم انتخاب صادرکننده نمونه، سیستم مدیریت تشکل‌ها و سیستم امضای دیجیتال است.

مقیمی خاطرنشان کرد: ما در سالن دولت الکترونیک پاسخگوی سوالات و آموزش‌دهنده چگونگی به‌کارگیری این سیستم‌ها اعم از دریافت امضای دیجیتال برای ارتقاء امنیت نام کاربری اطلاعات تجاری از جمله اطلاعات مربوط به کالاهای بازارهای جهانی تحلیل بازار و کشورها و به روزترین آمارهای حوزه‌ بازرگانی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تقریباً تمام فرایندهای عملیاتی و اطلاعاتی سازمان توسعه تجارت جهانی تحت وب شده است و بازرگانان می‌توانند برای تمام انجام عملیات‌های مربوط به سازمان در هر مکان و هر زمان به وسیله وب درخواست خود را به سازمان ارائه دهند و کارشناسان ما نیز حتی در استان‌ها در ساعت اداری درخواست‌ها را بررسی می‌کنند. در صورت نقص مدارک و مستندات در سیستم نرم‌افزاری موضوع درج می‌شود و بازرگانان می‌توانند با مراجعه به کارتابل خود در سیستم، نقص خود را برطرف کنند.

سرپرست دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان توسعه تجارت در ادامه سخنان خود ضمن تاکید به الزام به کارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات به مردم و سهولت کار آنان اظهار داشت: در سازمان با به کارگیری وب و فناوری اطلاعات باعث کاهش مراجعات به سازمان‌ها شده‌ایم و توانسته‌ایم در پرتال خود تمام اخبار و اطلاعات روز را در اختیار بازرگانان اعم صادرکننده و واردکننده قرار دهیم. با راه‌اندازی این خدمات باعث شفافیت و کاهش تاثیر نیروی انسانی و بروکراسی‌های اداری و فساد اداری نیز شده‌ایم. نمونه آن برای جوایز صادراتی است که سیستم نرم‌افزاری‌ نوبت پرداخت و محاسبه را انجام می‌دهد و با این امر فساد اداری نیز کاهش می‌یابد.

وی به نقش نمایشگاه الکامپ در توسعه فناوری اطلاعات در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم برای اطلاع‌رسانی خدمات نمایشگاه‌ها است، با وجودی که ما به چندین روش اعم از پرتال، آگاهی‌ها و روزنامه‌ها اقدام به اطلاع‌رسانی برای بازرگانان می‌کنیم، ولی باز هم مشاهده می‌شود بسیاری از صنعت‌گران از این خدمات بی‌اطلاع هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت نمایشگاه الکامپ با توجه به مخاطبان گسترده آن می‌تواند تاثیر بسزایی در اطلاع‌رسانی خدمات الکترونیکی ما به بازرگانان و صنعت‌گران داشته باشند و در کل برگزاری نمایشگاه توانایی‌های سطح IT کشور را نشان خواهد داد.

مقیمی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین عوامل موثر و ابزارهای موردنیاز برای دولت در توسعه فناوری اطلاعات را استفاده از بخش خصوصی دانست و گفت: هر چقدر این تعامل مابین بخش خصوصی و دولتی قوی‌تر باشد، می‌تواند توسعه فناوری اطلاعات در کشور را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: در نمایشگاه الکامپ ما می‌توانیم بخش خصوصی توانمند و تخصصی‌تر را بیابیم که یکی از نکات مثبت برای ما دولتی‌هاست و از سوی دیگر بخش خصوصی نیز می‌تواند نیازهای ما را درک کرده و هم سطح نیاز کشور و دولت رشد کند که این نیز یک نکته مثبت برای آنان خواهد بود و در آخر اتحاد این دو بخش به نفع کشور و توسعه IT است.

  • ۸۹/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">