ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه فونت طه از سوی شورای عالی اطلاع رسانی

| سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۸۹، ۰۱:۵۸ ب.ظ | ۲ نظر

با تولید فونت قرآن طه مبتنی بر خط عثمان طه، امکان دریافت این فونت قرآنی از وب‌‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir فراهم شد.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، مهندس جواد کیا، مدیر پروژه تولید فونت قرآن طه، اولین قدم برای تهیه چنین فونتی را حدود 15 سال گذشته توسط مرکز علوم تحقیقات کامپیوتری و در قالب نرم‌افزار نور‌الانوار دانست که به نوعی این خط با اسکن متون قرآنی شبیه‌سازی شد و در قالب TTF در یک برنامه مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: اکنون با پیشرفت‌های ایجاد شده در نمایشگرهای متنی و وجود امکانات برای تولید فونت، طراحی فونت به صورتی انجام شده که قابل استفاده در تمامی ویرایشگرهای متنی است و الزما وابسته به نرم‌افزار خاصی نیست.

وی درپایان با اشاره به اینکه این فونت مبتنی بر عناصر خط عثمان طه طراحی شده است، گفت: این فونت که مناسب متون قرآنی و روایی است، زیبایی خاصی در ترکیبات خود نهفته است و در فاز دوم قرار است برای بهبود آن، نکات بیشتری لحاظ شود.

  • ۸۹/۰۷/۱۳

نظرات  (۲)

دست مریزاد، موفق و پیروز باشید.
با سشلام من فونت را دانلود کردم خداییش دست مریزاد داره عالیه ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">