ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

همزمان با برگزاری دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی در تاریخ 29 تیرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما، نسخه الکترونیک کتاب "ارزیابی و رتبه‌بندی وب‌گاه‌ها‌" در قالب مفاهیم، رویکردها و شاخص‌های ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir منتشر شد.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، در مقدمه این کتاب، دکتر حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی نوشته است:" نیاز و ضرورت به ارزیابی وب‌گاه‌ها، خصوصا وب‌گاه‌های دولتی و حاکمیتی، دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی را بر آن داشت که در دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی با مطالعاتی بیشتر و دقیق‌تر و با تمرکز بر میزان موفقیت دستگاه‌های دولتی و عمومی در تحقق اهداف دولت الکترونیک، به ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی بپردازد و به این ترتیب کمیته علمی جشنواره و گروه‌های مطالعاتی آن به مطالعه پژوهش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته علمی معتبر پیرامون ارزیابی وب‌گاه‌ها پرداختند و در این مرحله بیش از 300 مرجع علمی مورد مطالعه قرار گرفت."

به عقیده وی حاصل مطالعه و فعالیت تحقیقی و تطبیقی این کمیته، دستیابی به یک الگو و طرح معماری جدید در ارزیابی وب‌گاه‌های حاکمیتی ایران است که چالش و مشکلات طرح‌ها و الگوهای غیر بومی موجود را تا حد امکان پوشش می‌دهد و با واقعیت‌های وضع کنونی وب در دستگاه‌های دولتی و عمومی کشورمان هم‌خوان است.

این کتاب تحقیق و تالیف مهندس امید کاشفی، مهندس آزاده زمانی‌فر، مهندس بهمن نیکخواهان و مهندس کامیار کنعانی است و نظارت و بازبینی آن به عهده دکتر حمید شهریاری و دکتر مهدی بهنیافر بوده است.

گفتنی است مراحل ارزیابی و تعیین برندگان این جشنواره، ثبت‌نام وب‌گاه‌ها، خوداظهاری دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و راهیابی به مرحله نهایی ارزیابی است که از میان 527 دستگاه، 50 دستگاه با راه‌یابی به مرحله نیمه‌نهایی جشنواره با 300 شاخص، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

ترکیب جوایز این دوره از جشنواره در سه گروه اصلی شامل بخش خدمات اطلاع‌رسانی الکترونیک، خدمات تراکنش مالی و خدمات تعاملی سازمانی و همچنین جوایز ویژه شامل سه گروه وب‌گاه جامع، امنیت وب‌گاه و پاسداشت خط و زبان فارسی در محیط وب در نظر گرفته شده است.

نسخه الکترونیک کتاب "ارزیابی و رتبه‌بندی وب‌گاه‌" در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir قابل دسترسی است و نسخه فیزیکی آن نیز به همراه ویژه‌نامه‌ای، همزمان با برگزاری جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی در بعدازظهر 29 تیرماه در سالن همایش‌های بین المللی صداوسیما توزیع خواهد شد.

  • ۸۹/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">