ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه نوکیا N97 و آغاز عصر اینترنت شخصی

| جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۸۸، ۰۴:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

ضمن آغاز به کارفروشگاه مجازی Ovi نوکیا ،برای اولین بار فراخوان رقابت میان برنامه نویسان عربی توسط نوکیا اعلام شد .

2 ژوئن – امارات عربی متحده :نوکیا 97N، پیشرفته ترین موبایل- کامپیوتر تا به امروز، در ماه ژوئن وارد بازارهای 75 کشور من جمله 30 بازار در منطقه خاور میانه و آفریقا می شود. این اولین موبایل از سری N است که مجهز به شورت کات مخصوص دسترسی سریع به فروشگاه Ovi بوده و اکنون با داشتن هزارها نرم افزار، بازی، ویدئو، پادکست ،نرم افزارهای کاربردی، سرویس های مبتنی بر موقعیت و چیزهای بسیار زیاد دیگر در تمام جهان در دسترس عموم قرار گرفته است.

با به راه انداختن فروشگاه Ovi ، در قالب فراخوان به همه مبتکران، رقابتی با عنوان" Bil3arabi "میان تمام طراحان نرم افزار و وب سایت اعلام کرده و قصد دارد با به چالش کشیدن خلاقیت این مبتکران بهترین برنامه های عربی را برای گوشی های موبایل نوکیا به وجود آورد. نوکیا برای برندگان جوائز نقدی بالغ بر 250000 دلار در نظر گرفته ، به علاوه این که آنها می توانند برنامه های خود را از طریق فروشگاه Ovi نیز به فروش برسانند. علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و شرکت در مسابقه از تاریخ 10 ژوئن تا 30 اکتبر به سایت www.callingallinnovators.com/Bil3arabi مراجعه نمایند. اسامی برندگان نیز از طریق همین سایت تا پایان 7 دسامبر اعلام می گردد.

کریس برام، vice president نوکیا در خاورمیانه و آفریقا گفت " این زمان هیجان انگیزی برای ماست، چرا که ما در حال عرضه کامل ترین و مجهزترین موبایل با ویژگی های یک کامپیوتر هستیم. با استفاده از فروشگاه Ovi، نوکیا 97N موبایل کامپیوتری خواهد بود مطابق با نیازهای دنیای امروزکه به شما کمک می کند تا با افراد و چیزهایی که برایتان اهمیت دارد در ارتباط باشید. با نوکیا97N ، سری های N اینترنت را تبدیل به اینترنتی برای شما می کنند. "

او افزود : "ما همچنان مفتخریم که برای اولین باررقابتی میان نرم افزار نویسان عربی ترتیب می دهیم. عرب زبانان در خاورمیانه و در سرتاسردنیا گروه زیادی از مشتریان مشتاق را تشکیل می دهند و ما به دنبال برنامه نویسان عرب زبانی هستیم که به ما کمک کنند تا بتوانیم آنچه را که می خواهند برایشان فراهم کنیم. فروشگاه Ovi اکنون دردسترس است و نوکیا به تمامی نرم افزار نویسان فرصتی یکسان برای عرضه محصولات خود با سرویس توزیع در سرتاسر دنیا و در نظرگرفتن 70 درصد از درآمد آن ارائه می دهد. "
نوکیا97N : آغاز عصر اینترنت شخصی

نوکیا97N روشی که مردم به اینترنت وصل شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند را دگرگون خواهد نمود. با داشتن یک صفحه نمایش لمسی 3.5 اینچی و همچنین صفحه کلید کامل که مطابق با نیازهای کاربران هوشمند اینترنت بوده به طوری که برای آنها اتصال به سایت و گشت های دلخواهشان در اینترنت را فراهم می سازد. سردمدار سری N نوکیا پیشتازترین تکنولوژی را برای جهانیان به منظور خلق اینترنت شخصی و به اشتراک گذاشتن موقعیت اجتماعی عرضه می کند؛ فناوری نوین در حافظه، قدرت پردازش بالا و سرعت ارتباط همگی گواه این مطلب هستند.

صفحه نمایش موبایل - کامپیوتر نوکیا97N مهمترین افراد، برنامه و رسانه ها را در اختیار شما قرار می دهد. ارتباط با دوستان، سایت های مختلف دوست یابی و اخبار تنها با لمس صفحه نمایش امکان پذیر خواهد بود. این صفحه ی بزرگ می تواند با اتصال به سایت و شبکه های ارتباطی دلخواه تان اطلاعات مورد نیاز شما را همواره به روز نگه دارد. به علاوه این گوشی، گوشی ای ایده آل برای جستجو در اینترنت، دریافت موسیقی از طریق وب سایت ها و همچنین بازی کردن است. صفحه کلید کامل به همراه صفحه نمایش لمسی این گوشی ایده آل تریی وب گردی، چت کردن، دریافت و ارسال متن و ایمیل را فراهم کرده است.

نوکیا97N، 32 گیگا بایت حافظه دارد که مخصوص موسیقی، رسانه و سایر چیزهای مشابه است. قابلیت های موسیقیایی بالای این گوشی و همچنین برخورداری ازحمایت کامل فروشگاه موسیقی نوکیا به همراه توانایی بازپخش موسیقی با بیش از یک روز حافظه 32 گیگا بایتی آن را کامل کرده است. به علاوه، نوکیا97N مجهز به دوربینی 5 مگاپیکسلی با لنز 16:9 کارل زیس به همراه دوربین فیلمبرداری با کیفیت DVD است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تصاویرتان را بلافاصله در فروشگاه Ovi از طریق HSDPA و WLAN به اشتراک بگذارید.
فروشگاه Ovi شروع به کار می کند

این اولین موبایل از سری N است که مجهز به شورت کات مخصوص دسترسی سریع و آسان به فروشگاه Ovi است، فروشگاهی که می توان از طریق آن به هزارها نرم افزار، بازی، ویدئو، پادکست، نرم افزارهای کاربردی، وب و سرویس های مربوط به آن دسترسی پیدا کرد. هشیار بودن سیستم Social Location این امکان را به فروشگاه Oviمی دهد تا با توجه به موقعیت شما و اینکه کجا، با چه کسانی و در حال انجام چه کاری هستید، بهترین پیشنهاد برای در اختیار دادن محتوا به شما را فراهم کند. در این زمینه این فروشگاه مجهز به برنامه و منابعی رایگان منطقه ای و جهانی مثل Facebookاست.

فروشگاه Ovi اکنون راه اندازی شده و در حدود 50 میلیون نفرکاربر نوکیا در سرتاسر جهان به وسیله بیشتر از 50 مدل گوشی های نوکیا از امکانات آن استفاده نمایند. کاربران به راحتی می توانند از طریق گوشی های خود با مراجعه به سایت store.ovi.com در کمترین زمان شروع به دانلود و تبدیل گوشی شان به گوشی هوشمند مطابق با سلایق خود نموده و از آن لذت ببرند.

لورنز لئون، مدیر نرم افزارها و سرویس ها در خاورمیانه و آفریقا در این باره گفت : " فروشگاه Ovi آغاز به کار کرده است و ما در آن شروع به فروش تعداد زیاد و متنوعی از برنامه هایی منطقه ای و جهانی با قابلیت اجرا در اکثر گوشی های نوکیا نموده ایم."
فراخوان به همه مبتکران : برای اولین بار مسابقه Bil3arabi میان برنامه نویسان عربی برگذار می شود

نوکیا از تمام خلاقان برنامه نویس دعوت به شرکت در مسابقه Bil3arabi نموده است تا ایده های نو و منحصر به فردشان را در زمینه برنامه های عربی تلفن همراه به رقابت بگذارند. نوکیا برای تمام کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، چه کسانی که تازه شروع به کار نموده و یا اشخاصی که سالها تجربه برنامه نویسی دارند، فرصت جدیدی را به وجود آورده است تا بتوانند تجارت خود را رشد داده و به کل جهان معرفی کنند. این مسابقه از برنامه نویسان و متخصصان موبایل و وب خواسته است تا برنامه های پیشنهادی و خلاقانه عربی خودشان را در زمینه انواع نرم افزارهای کاربردی، بازی های موبایل، widget و یا سایر برنامه های مورد علاقه کاربران عربی با تمرکز بر موضوعاتی مثل خلاقیت در اینترنت، فلش، بازی با موبایل ارائه دهند.

علاقه مندان از 10 ژوئن فرصت دارند تا نرم افزار و برنامه های پیشنهادی خود را به آدرس www.callingallinnovators.com/Bil3arabi ارسال نمایند. اسامی برندگان نیز از طریق همین سایت تا پایان7 دسامبر اعلام می گردد. برنامه های پیشنهادی شرکت کنندگان واجد شرایط به وسیله حامیان مسابقه، کارشناسان و شرکت های برنامه نویسی و کاربران عرب زبان به مدت یک ماه بررسی می گردد. بهترین برنامه برمبنای میزان کیفیت و کاربری، خلاقانه و منحصر به فرد بودن، ابتکار و استفاده راحت و انطباق با نیازهای مشتریان انتخاب می گردد.

جایزه نفر اول 100 هزار دلار پول نقد، قرار دادن برنامه او در صفحه اصلی فروشگاه Ovi به مدت 4 هفته، به همراه پرداخت هزینه رفت و برگشت برای شرکت در مراسم جشن برندگان در پاییز 2009 است.

جایزه نفر دوم، 25 هزار دلار پول نقد، به همراه قرار دادن برنامه منتخب او در صفحه مرتبط فروشگاه Oviبه مدت 3 هفته است.

دیگر نفرات اول تا دهم، برای مدت یک سال به عضویت (Forum Nokia Launchpad) درآمده که با در اختیار داشتن بهترین منابع در جهت سرعت بخشیدن به توسعه نرم افزارهای موبایل و بالابردن جایگاه تجارت برنامه نویسی تلفن های همراه در جهان تلاش خواهند نمود.

برای هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد این گروه و همچنین چگونگی ثبت نام و شرکت در مسابقه و آگاهی از قوانین و مهارت های مورد نیاز برای شرکت کنندگان می توانید به سایت www.callingallinnovators.com/Bil3arabi مراجعه کنید.

  • ۸۸/۰۳/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">