ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عقد تفاهم نامه میان جهاد کشاورزی و شرکت IT

| سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰۲:۰۲ ب.ظ | ۱ نظر

مدیر کل دفتر تحقیق و توسعه شرکت فناوی اطلاعات گفت: به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و شرکت فناوری اطلاعات، ارتباط پرسرعت 600 نقطه وزارت جهاد کشاورزی بر روی شبکه ملی اینترنت برقرار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ملک پرست مدیر کل دفتر تخریب و توسعه شرکت فناوری اطلاعات امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری طرح توسعه فناوری اطلاعات بین وزارت جهاد کشاورزی و شرکت فناوری اطلاعات گفت: از اهداف کمی و کیفی این تفاهم نامه همکاری اتصال حداقل 600 نقطه جدید وزارت جهاد کشاورزی به شبکه دسترسی پرسرعت و پیاده سازی حداقل دو خدمت الکترونیکی است.

وی بیان کرد: در فاز اول این طرح اتصال 200 نقطه و در فاز دوم اتصال 400 نقطه پیش بینی شده است به نحوی که هزینه اتصال 160 نقطه توسط شرکت فناوری اطلاعات و 240 نقطه توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین می شود.

ملک پرست محدوده اجرای پروژه را مراکز وزارت جهاد در سطح کشور خواند و افزود: در حال حاضر بالغ بر 210 میلیون ریال اعتبار به ازای هر نقطه پیش بینی شده و در فاز اول معادل 43 میلیارد ریال از 200 نقطه هزینه خواهد شد.

وی در خصوص زمان اجرا و پیاده سازی این طرح عنوان کرد: شروع فاز اول بهمن ماه سال جاری و خاتمه پیاده سازی آذرماه سال 88 و فاز دوم اجرای طرح در سال های 88 و 89 خواهد بود.

مدیر کل دفتر تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات میزان اعتبار برای انتخاب مشاور طرح را بالغ بر 990 میلیون ریال عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، جعفر خلقانی معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون در طرح هوشمند سازی نظام تولیدات کشاورزی معادل 3 میلیون نفر از کشاورزان صاحب کشاورزی کارت خواهند شد که تاکنون 2 میلیون و 400 هزار کارت صادر شده است.

خلقانی صدور کشاورزی کارت را آغازی برای توسعه فناوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: هدف برنامه چهارم فراهم کردن 91 سرویس و خدمات در دولت الکترونیک است که برای بخش کشاورزی چهار خدمت پیش بینی شده است.وی اظهار داشت: سیستم خرید کالا از تولید کنندگان، سرویس تهیه بذر ، کود، سم و سایر ملزومات کشاورزان و دامداران، صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی ، درخواست و تغییر کاربری زمین خدماتی است که در بخش کشاورزی پیش بینی شده است.

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون صدور مجوزهای گلخانه ای ، طراحی و پیاده سازی شده تصریح کرد: در فاز اول اجرای طرح توسعه فناوری اطلاعات تغییر و درخواست کاربری زمین و صدور مجوز صنایع تبدیلی و تکمیلی مد نظر قرار داده ایم و در فاز دوم توسعه فناوری در مراکز ترویجی دنبال خواهد شد.

  • ۸۷/۱۰/۱۰

نظرات  (۱)

1- ملکی پرست مدیر دفتر تحقیق و توسعه شرکت فناوری اطلاعات است نه مدیر کل تخریب و توسعه. 2- کشاورزکارت درست است ، نه کشاورزی کارت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">