ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عقد قرارداد 100 میلیاردتومانی فالکون

| شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور تأمین شبکه ارتباطی بین المللی خود به زودی توافقنامه قرارداد 1000 میلیارد ریالی پروژة فیبرنوری فالکون را امضا می کند و به شبکه جهانی فلگ متصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر ظهوری فر مدیر عامل شرکت زیرساخت با اعلام این خبر گفت: با اجرای این قرارداد برای نخستین بار دو نقطه اتصال بین الملل چابهار و بندرعباس در کشورمان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد : به این ترتیب انحصار تأمین ظرفیت اینترنت کشور از کابل جاسک فجیره در امارات خارج می شود و به مدت 15 سال ظرفیت اینترنت کشورمان مستقیماً از طریق شبکه فلگ با تمامی نقاط اصلی ارتباطی جهان برقرار خواهد شد.

ظهوری فر گفت: براساس این قرارداد، شرکت فلگ طی دو سال 40 لینگ STM1 به کشورمان واگذار می کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در معرفی پروژه فلگ گفت: پروژه فلگ شامل یک حلقه پرظرفیت کابل فیبرنوری دریایی با چندین نقاط اتصال در تمامی کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس است و با اتصال به مصر در غرب و همچنین اتصال به بمبئی در شرق برای نخستین بار در جهان یک حلقه عبوری کاملی را تشکیل می دهد که سه قاره اروپا، آسیا و آمریکا را به یکدیگر متصل می کند.

وی افزود: به این ترتیب امکان دسترسی کشورمان به بزرگراه های ارتباطی بین المللی در کشورهایی که دارای نقاط اتصال مشترک هستند، فراهم می شود.

ظهوری فر با اشاره به دیگر مزایای این قرارداد برای کشورمان گفت: باتوجه به end-to-end بودن سرویسها در پروژه فلگ و عدم پرداخت هزینه های اضافی تا نقاط انتهایی، هزینه دسترسی به اینترنت در کشورمان کاهش خواهد یافت.

وی امکان کسب درآمد از طریق ترانزیت یا فروش پهنای باند به کشورهای همسایه و یا کشورهای آسیای میانه را از جمله مزایای اقتصادی این قرارداد دانست.

  • ۸۷/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">