ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علت ناکامی شرکت های PAP در تهران

| يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۸۵، ۰۵:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر یکی از شرکت‌های ارایه‌کننده‌ی خدمات اینترنت گفت: قرار بود تا شرکت‌های PAP، ارتباطات سازمان‌ها از جمله اینترنت پرسرعت را برقرار کنند، اما این شرکت‌ها به دلیل مشکلات اجرایی نتوانستند داخل تهران را نیز کامل پوشش دهند و از طرفی برخی نقاط به دست مخابرات استان‌هاست و شرکت‌ها نمی‌توانند ارتباطات پرسرعت را در داخل شهر به مردم ارایه کنند.
ناصرعلی سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در حدود یک سال اخیر، پیشرفت‌هایی درباره‌ی اینترنت پرسرعت در کشور وجود داشت، اما هنوز کمتر از نیازهای موجود است، اظهار داشت: از نظر زیرساخت برای ارایه‌ی اینترنت پرسرعت مشکل نداریم، بلکه تنها برای بحث هماهنگی‌ها در این زمینه با مشکل مواجهیم.
او افزود: با فعالیت‌هایی که شرکت فناوری اطلاعات برای ارتباط از طریق فیبرنوری برای کشور انجام داده، حدود 10 "STM1" که هر کدام 155 مگابیت در ثانیه ارسال و دریافت دارند، روی شبکه‌ی فیبر نوری کشور از طریق شمال و جنوب به شبکه‌ی فیبر جهانی وصل شده است، این امر موجب شد تا امکانات ارتباطی با خارج از کشور از ماهواره به فیبر تبدیل و از نظر کیفیت ارتباطات ارتقا یابد؛ اما با گذشت زمان، تعداد متقاضیان فیبرنوری بالا رفته و قیمت‌ها نیز به شدت کاهش یافته است.
او ادامه داد: طرحی در حال حاضر در مخابرات در دست بررسی است که به واسطه‌ی آن 14 لینک پرسرعت از طریق فیبر به شبکه اضافه می‌شود، این کار قبلا توسط دیتا انجام می‌شد، اما قرار شد توسط شرکت زیرساخت اجرا و این شرکت ارتباطات دیتای بین‌المللی را به داخل کشور آورد، اما این تغییر و تحولات و آشنا نبودن این شرکت با وضعیت قبلی باعث شده زمان زیادی از دست برود.
سعادت ادامه داد: در طول 9 ماه گذشته، قرار بود تا فیبر جدید به این شبکه اضافه شود، اما در بحث برگزاری مناقصه مشکلاتی به وجود آمده است، بنابراین اگر مخابرات به سرعت این مناقصه را برگزار بکند، در بحث پهنای ‌باند خارج کشور و در عرضه و تقاضا می‌توانیم خدمات اینترنت پرسرعت را در اختیار مردم بگذاریم.
وی با بیان این که در زمینه‌ی اینترنت پرسرعت در بحث بودجه و امکانات فنی با مشکلی روبه‌رو نیستیم، گفت: باید چارچوب‌های ساختاری برای برگزاری مناقصه، خرید محصول یا ارایه‌ی SLA به مردم، مشخص و کارشناسی شود‌؛ از طرفی اینترنت پرسرعت باید با همکاری بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی در عرضه به مردم ارایه شود.
او ادامه داد: محقق شدن بحث اینترنت پرسرعت به‌تنهایی کافی نیست، بلکه باید در سبد هزینه‌ی خانواده‌ها نیز به رقمی ‌برسیم که مردم قدرت خرید آن‌را داشته باشند.
سعادت تصریح کرد: باید بین دولت و بخش خصوصی در این جریان، تعامل جدی وجود داشته باشد و دولت به نظرات کارشناسی بخش خصوصی اهمیت دهد تا زمانی که می‌خواهد تعرفه‌های مربوط را تعیین کند، از مشورت بخش خصوصی هم استفاده کند.

  • ۸۵/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">