ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در تازه ترین اقدام شرکت های روسی برای جایگزین کردن سامانه سوئیفت با سرویس پیام رسان مالی داخلی این کشور، این بار شرکت «روس تک» غول فناوری روسیه، با سوئیفت خداحافظی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، قرار است شرکت غول فناوری روسیه، «روس تک» از سامانه خدمات انتقال پول نقد بین بانکی داخلی به جای سامانه سوئیفت در تراکنش های خود استفاده کند.

قرار است این شرکت از سیستم SPFS روسیه که سامانه بومی برای انتقال پیام های مالی است برای ایمن کردن پرداخت های خود استفاده کند. همچنین «روس تک» اعلام کرد زیرساخت دیجیتال این سامانه برای تبادل داده ها در وضعیت رمزنگاری شده کمک می کند و این موضوع ریسک دخالت خارجی را در این سامانه کاهش می دهد و جلوی حمله های احتمالی هکری را می گیرد.

شرکت روس تک در اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی بمنظور مستحکم کردن شرکت های استراتژیک روسی تاسیس شد. این شرکت در بخش های هواپیمایی، الکترونیک و ادوات نظامی فعالیت دارد.

به گفته «ایگور زاویالوف» رییس روس تک، انتقال به یک سیستم جدید، وابستگی به سرویس های خارجی را کاهش و فرصتی را برای انتقال اطلاعات بدون استفاده از  تامین کنندگان خارجی فراهم خواهد کرد.  

البته شرکت «روس نفت» روسیه هم در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که سیستم SPFS را در ماه دسامبر با کمک سومین بانک بزرگ روسیه یعنی «گازپروم بانک» آزمایش کرده است.

 احتمال خروج روسیه از سامانه سوئیفت، بانک های این کشور را از سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد همزمان با وضع تحریم های اروپا و آمریکا علیه مسکو، به تکاپو انداخته است. در سال ۲۰۱۷ میلادی هم رییس بانک مرکزی روسیه در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفته بود که روسیه آمادگی خروج از سوئیفت را دارد.

  • ۹۷/۰۱/۲۶

سوییفت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">