ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

غیبت مسوولان در مراسم ختم شرکت‌ها

| شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - در فرهنگ ما برای مرگ، بیماری، تولد، ازدواج و امثالهم رسم است که مراسمی متناسب با آن واقعه برگزار می‌شود و به قولی در خوشی و ناخوشی، مردم به یکدیگر سر زده و کنار همدیگر هستند.

در فرهنگ تجاری و صنفی کشور اما اوضاع به گونه‌ای دیگر است. برای مثال شرکتی که تازه تاسیس می‌شود، نمایشگاهی افتتاح می‌شود، محصول جدیدی رونمایی می‌شود یا تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود، مراسمی برگزار می‌شود و پای ثابت اکثر این مراسم‌ها هم مسوولان دولتی و غیردولتی هستند که با حضور خود در این مناسبت‌ها بادی به غبغب انداخته و تلویحا همه موفقیت‌ها را مرهون درایت، مدیریت، تدبیر و وجود نازنین خود می‌دانند.

اما آیا تا کنون دیده‌اید در مراسم تعطیلی و تعدیل نیروی یک شرکت خصوصی، از مدیران دولتی دعوت شود تا ایشان شاهد تلخی و سختی خداحافظی مدیران و کارکنان باسابقه یک شرکت و آنچه میان آنها می‌گذرد باشند؟ آیا مدیران دولتی تاکنون طعم تلخ تعطیلی محل کار خود یا تعدیل شدن در سنین میان‌سالی آن هم در شرایط اقتصادی امروز کشور را چشیده‌اند و می‌دانند آنها که راهی خانه‌های خود می‌شوند، چه در سرشان می‌گذرد و از کجا و چه مشاغلی سر در می‌آورند؟

به بیان ساده‌تر بسیاری از مدیران دولتی تمام توفیقات بخش را به حساب خود گذاشته و شکست‌ها را به حساب بی‌تدبیری فعالان بخش خصوصی و گاه دشمن می‌گذارند.

اینگونه است که در آمارهای دولتمردان، هر چه هست همیشه پیشرفت است و افتتاح و رشد و هیچ خبری از نتیجه و خروجی طرح‌های قبلی، شکست‌ها و آب رفتن شرکت‌ها و کارکنانشان نیست.

به همین دلیل است که در یک تناقض آشکار روابط عمومی نهادهای دولتی فیلم و عکس روسای خود را در حال قیچی کردن روبان‌ها، برداشتن پارچه از روی تابلوها و کلیک روی ماوس‌ها و لبخند منتشر و برای رسانه‌ها ارسال می‌کنند و همان روز اخباری از تجمع کارکنان شرکت‌های خصوصی و بیانیه‌های تعدیل نیرو و اظهار نگرانی ایشان از تعطیلی به دست رسانه‌ها می‌رسد.

آری ظاهرا بسیاری از مسوولان دوست دوران خوشی بخش خصوصی هستند و خبری از حضور ایشان در مراسم ختم ایشان نیست. شاید به همین جهت است که فعالان بخش خصوصی نیز باید به تبعیت از معدود هم‌صنفان خود که هیچ‌گاه عکس و خبری از حضور مدیران دولتی در مراسم ایشان نیست، باید در این رویه کلیشه‌ای تجدید نظر کنند و اگر خود آستین همت بالا زده‌اند و موفقیتی به دست آورده‌اند، خود نیز مراسم موفقیت خود را جشن بگیرند، درست همانطور که در روز تعطیلی شرکت و تعدیل نیروهایشان به تنهایی بار همه سختی‌ها را به دوش می‌کشند. (منبع:فناوران)

  • ۹۷/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">