ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فاز بعدی وی برد و وی خورد

| يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - "خبر خوب خبری است که غیرقابل چاپ باشد و منتشر نشود!" این جمله‌ای است که سال‌هاست به همکارانم می‌گویم تا معنی دقیق کار خبری در شرایط ایران را درک کنند و خود را معطل جلسات و همایش‌ها و "وی‌گفت‌ها" و "وی‌تاکید کردها" نکنند.

به همکارانم می‌گویم واقعیت آن است که وی تا آخرین روز دنیا حرف و باد هوا دارد که نثارت کند و وی اگر اهل کار بود اصلا نیازی به حرف زدن نداشت و خود مردم و رسانه‌ها حتی از کرده‌ها و خدمات پس از مرگ وی نیز می‌گفتند و می‌نوشتند.

خلاصه آنکه خبر خوب یعنی خبری که وقتی می‌خواهی منتشرش کنی، مردد باشی و در نهایت هم قید انتشارش را بزنی! چون در صورت انتشار با هزار و یک مساله مواجه می‌شوی که تهمت و تهدید کمترین نتیجه‌اش می‌شود و فشار به منابع درآمدی و شکایت و تعطیلی و ... هم در فازهای بعدی قرار می‌گیرند.

حالا دوره زمانه را کمی عوض کرده‌اند و برخی رسانه‌ها و کانال‌ها و سایت‌ها که وابسته به برخی وی‌ها هستند، می‌توانند بنویسند وی برد، وی خورد، وی اختلاس کرد، فرزند وی فلان جا مشغول است و غیره و البته که رسانه‌های وابسته به وی‌های طرف مقابل نیز از خورد و برد و اختلاس کرد وی‌های آن طرف می‌گویند و می‌نویسند.

امثال ما هم که به این وی‌ها وابسته نیستیم، مثل مردم عادی کناری ایستاده‌ایم و نگاه می‌کنیم که هر روز از هر گوشه‌ای لیستی، اسمی، عکسی یا فیلمی از رانتخواری و باج‌خواری و عشق و حال و زندگی رویایی یکی از وی‌ها و فرزندانشان در اقصانقاط ایران و جهان منتشر ‌شود.

هر طرف را هم که نگاه می‌کنی راست یا دروغ لکه‌ای بزرگ بر زندگی و دامنی می‌بینی و از خود می‌پرسی که موضوع چیست، چه جریان‌هایی این ماجراها را هدایت می‌کنند و در انتها چه می‌خواهد بشود؟

قدر مسلم این وضعیت تا ابد ادامه نخواهد یافت و کشور آماده ورود به فاز جدیدی می‌شود و حالا انبوهی از پرسش و گمانه‌زنی روی ذهن‌مان رژه می‌ورد که فاز بعدی چیست. آیا شفافیت و سلامت به ارکان مختلف کشور حکمفرما خواهد شد؟ آیا می‌توان اعتماد را به جامعه بازگرداند؟

برای این پرسش‌ها اما پاسخ‌ها، احتمالات و گمانه‌زنی‌هایی می‌توان داشت، اما چون ما وابسته به یک وی نیستیم! ناچارا باقی حرف‌هایمان را در دلمان نگه می‌داریم.

مردم عادی اما نگران هستند و همچون پتکی که بر سرشان فرود آمده، مضطرب و سرگردان از این سو به آن سو به دنبال مفری می‌گردند تا امنیت کار و مال و زندگی و فرزندان خود را تامین کنند. (عصرارتباط)

  • ۹۷/۰۵/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">