ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فال نیک

| شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - از سال 76 تا کنون که نهمین نفر برای کسب رای به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی شده است، به جز یک نفر (نصراله جهانگرد) که بنا به دلایلی نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد، هیچ کاندیدایی با چالش خاصی برای عبور از این مرحله مواجه نبود و از این جهت سرانجام آذری جهرمی نیز روشن است.

اما از آن زمان تا کنون، شخصا به خاطر ندارم که فردی به اندازه کاندیدای فعلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این چنین حمایت شده باشد و تقریبا از فردای معرفی رسمی آذری جهرمی، روزی نیست که صنف، اتحادیه، شرکت‌ها و اشخاص حقوقی و حقیقی، از دولتی‌های گرفته تا خصوصی‌ها، بیانیه یا یادداشتی در حمایت یکصدا و قاطع از فرد پیشنهادی منتشر نکنند.

این موج حمایت‌ها که البته همچنان نیز ادامه دارد، اگرچه بی‌سابقه است، اما می‌توان آن را از جهات مختلفی به فال نیک گرفت.

نخست آنکه، وزیر ارتباطات بلافاصله پس از خروج از مجلس و حضور در محل کار خود، بدون نگرانی از وجود حواشی و اتلاف وقت، می‌تواند اجرای امور را در دست بگیرد.

دوم آنکه، اظهار حمایت فعالان بخش خصوصی به معنای رضایت از فرد پیشنهادی بوده و از این بابت باید شاهد نوعی انسجام و یکصدایی میان این وزارتخانه و فعالان این بخش باشیم که نتیجه آن، علی‌القاعده سرعت گرفتن پیشرفت امور بخش است.

سوم آنکه چنانچه همه چیز به همین شکلی که تا کنون پیش رفته، ادامه یابد، احتمال جهش در آمار و عملکرد بخش فاوا و جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌های داخلی و خارجی، انتظاری دور از ذهن نیست.

اگرچه نباید این نکته را از نظر دور داشت که اصولا وزرا برای توفیق در اجرای ماموریت‌های سازمانی خود، در کنار توانایی‌ها و ارتباطات فردی و مدیریتی، به ملزوماتی همچون تیم مدیریتی مناسب، بودجه، حمایت‌های شخص رییس جمهوری و همکاری سایر بخش‌های دولتی و غیر دولتی نیز نیازمند است، بالاخص در مورد وزارت ارتباطات که بخش‌های زیادی از ماموریت‌هایش فرابخشی محسوب می‌شود.

در این میان اما مصرف‌کنندگان حوزه فاوا و در واقع مردم، اگرچه از جمله اجزای اصلی بازار ICT هستند که تصمیمات اتخاذ شده در این وزارتخانه، بیشترین اثر را برآنها دارد که دو نمونه‌اش واگذاری دیرهنگام پروانه نسل‌های پیشرفته به اپراتورها و نرخ‌گذاری اخیر روی اینترنت بود، لیکن آنها اصولا کمترین ابزار را برای رساندن نظرات و پیشنهادات خود دارند و شاید تنها بخشی از رسانه‌ها هستند که این مهم را به انجام می‌رسانند.

لذا بار دیگر حمایت‌ها از وزیر پیشنهادی را به فال نیک گرفته و البته خواستار توجه ویژه وی به نظرات مردم و رسانه‌ها در 4 سال آتی هستیم.

(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">