ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرکل صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن از فراخوان وزارت صنایع و معادن به شرکت‌ها به منظور تشکیل کنسرسیوم تولیدکنندگان گیرنده‌های دیجیتال( SET TOP BOX) خبر داد.

روابط عمومی وزارت صنایع و معادن- محمود لیائی اعلام کرد: این اقدام با همکاری صداوسیما و به منظور تولید 20 میلیون دستگاه گیرنده دیجیتال، ظرف مدت پنج سال در داخل کشور انجام خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم تولید داخلی گیرنده‌های دیجیتال در کشور افزود: از آنجا که پخش دیجیتال تمامی شبکه‌های تلویزیونی کشور در آینده نزدیک یکی از برنامه‌های مهم سازمان صداوسیما محسوب می‌شود لازم است توان تولید داخلی در این زمینه شناسایی و بستر مناسب در این خصوص فراهم شود.

مدیرکل صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن، از جمله امتیازات ویژه‌ای که استفاده از گیرنده‌های دیجیتال دارد، پخش تصاویر تلویزیونی با کیفیت بالا عنوان کرد و افزود: بعضی از خانواده‌ها برای داشتن تصاویر با کیفیت بالا، به‌رغم میل باطنی، از گیرنده‌های غیر مجاز ماهواره‌ای استفاده می‌کنند که این اقدام علاوه بر مغایرت با قانون و شئونات اسلامی، مشکلات خاص خود را دارد در صورتی که با اجرایی شدن این طرح مشکلات این چنینی برطرف خواهد شد.

لیائی در ادامه با بیان اینکه تولید داخلی این محصول، بازار 200 هزار میلیارد تومانی آن را در اختیار کشور خودمان قرار می‌دهد، گفت: این اقدام علاوه بر حمایت از توان و تولید داخل، صرفه جویی اقتصادی را به دنبال دارد.

به گفته وی، وزارت صنایع و معادن با همکاری سازمان صداوسیما جلساتی را با دعوت از 10 شرکت برتر در تولید این محصول برگزار کرد تا چگونگی اجرای این طرح مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.

مهندس لیائی افزود: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه امسال پخش آزمایشی شبکه های مختلف صداوسیما را به صورت دیجیتال آغاز کرده است و با یک برنامه زمانبندی شده طی مدت چند ماه ابتدا این طرح در شهر تهران و چند شهر بزرگ و سپس در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی حضور شرکت‌ها در این فراخوان گفت: هرکدام از شرکت های تولیدی که در این حوزه فعالیت دارند و خواهان حضور در این کنسرسیوم هستند می‌توانند ظرف مدت دو هفته و با در دست داشتن مدارک لازم به دفتر صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن مراجعه کنند.

مدیرکل صنایع برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن افزود: پس از جمع بندی امتیازات و توانایی‌های این شرکت‌ها که توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان صداوسیما و وزارت صنایع و معادن برگزار می‌شود براساس نیاز کشور و طی یک برنامه زمانبندی شده، چند شرکت برتر انتخاب می‌شوند و نسبت به تشکیل این کنسرسیوم اقدام خواهد است.

وی گفت: وظایف این کنسرسیوم علاوه‌بر رعایت الزامات فنی سازمان صداوسیما و همچنین استانداردهای لازم در خصوص تولید این محصول، استفاده از حداکثر توان ساخت داخل است.

لیائی ضمن ابراز خرسندی از سرمایه‌گذاری خوبی که شرکت‌های ایرانی در تحقیق و توسعه این محصول انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: می‌توان ادعا کرد تکنولوژی ساخت این دستگاه کاملا بومی بوده و علاوه‌بر تامین نیازهای جاری سازمان صداوسیما، نیازهای آینده را در توسعه و استفاده از فناوری دیجیتال در پخش پوشش خواهد داد.

وی در پایان از همراهی و همکاری سازمان صداوسیما در ساخت داخل این محصول قدردانی کرد و از بقیه دستگاه های دولتی تقاضا کرد همچون این سازمان علاوه بر باور توان تولید داخلی از حداکثر پتانسیل‌های شرکت‌های تولیدکننده داخلی استفاده کنند.

  • ۸۸/۱۱/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">