ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرصت فضای مجازی را ضایع نکنیم

| شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹ ق.ظ | ۰ نظر

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید از فرصت و بستر فضای مجازی برای مخابره مفاهیم اسلام و انقلاب استفاده کنیم، تاکید کرد: اگر فرصت فضای مجازی را ضایع کنیم تمام این فضا تهدیدی برای جامعه می شود.

به گزارش ایسنا، مسعود دریس در سومین اجلاس استانی نماز در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اولین اقدام تربیتی امام زمان(عج) بعد از تشکیل دولت عدل جهانی اقامه نماز است.  

وی با بیان اینکه نماز بدون حضور قلب، قالب بدون مضمون است گفت: برای حضور در قلب کافی است در نماز مخاطب داشته باشیم.

معاون امور استان‌های ستاد اقامه نماز کشور گفت: در مقوله نماز با توجه به نگاه راهبردی در یک دوراهی قرار داریم که یا محصول تلاش ما بعد از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی زمینه‌سازی برای تعمیق نماز خواهد شد و یا در اثر فتنه‌های پیچیده آخر زمانی به سمت اندلسی خواهیم رفت که بعد از ۸۰۰ سال به خاطر ضایع کردن نماز و فساد و فحشا سقوط کرد.

دریس با تاکید بر اینکه  عصر مدرن و جدید مطالعه دقیق و برخورد متفکرانه و هوشمندانه می‌طلبد، تصریح کرد: امروز دشمن از اینکه سواد رسانه‌ای ما پایین است مدام از ما در حال قربانی گرفتن است.

وی با اشاره به اینکه امروز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی زلزله‌ای چند ریشتری اتفاق افتاده است، ادامه داد: نباید در زمانی که دشمنان ما آنلاین هستند ما آفلاین و خواب باشیم، چرا که دشمن همواره برای نابودی و انحراف جوانان نقشه طراحی می‌کند.

مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید نور معنویت در فضای مجازی منتشر و جوانان متعهد و انقلابی تربیت کنیم، افزود: دشمن با تمام نیرو و توان خود به میدان آمده است، بنابراین باید در فضای مجازی حضور آگاهانه، عالمانه و هوشمندانه داشته باشیم.

دریس با بیان اینکه باید از فرصت و بستر فضای مجازی برای مخابره مفاهیم اسلام و انقلاب استفاده کنیم، تاکید کرد: اگر فرصت فضای مجازی   را ضایع کنیم تمام این فضای تهدیدی برای جامعه می شود.

به گفته وی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اگر در اختیار ما قرار گرفت فرصت می‌شود، اما اگر در اختیارش قرار گرفتیم تهدید می‌شود، چرا که دشمن می‌خواهد با فتنه‌های چندلایه جوانان و خانواده‌ها را به آسیب بکشاند، اما ما باید با مهندسی معکوس دست جوانان را بگیریم.

دریس با بیان اینکه باید اتاق‌های اندیشه ورز برای تولید محتوای صحیح فضای مجازی تشکیل و راه اندازی شود، ادامه داد: امروز همانند دوران جنگ و دفاع مقدس در مواجهه عالمانه و هوشمندانه با فضای مجازی به طرح عبور از اروند نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا سال ۲۰۱۳ از صادرات فیلمهای پورنوگرافی ۱۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده، یادآور شد:   بیش از یک‌ میلیارد بار مطالب پورنوگرافی در اینترنت جست‌وجو شده است.

مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: افزایش طلاق، افت تحصیلی، بیماریهای روحی و روانی، از بین بردن مفاهیم ارزشی، اتلاف عمر و بی بندباری اخلاقی   تنها بخشی از آسیب های فراوان فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه نماز عامل غفلت‌زدایی در جامعه است، یادآورشد: موثرترین کار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ترویج و تعمیق نماز در جامعه است.

  • ۹۶/۰۷/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">