ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

این روزها شایعاتی در خصوص خرید و فروش سؤالات امتحان نهایی در فضای مجازی منتشر شده و نیاز است تا مسئولان آموزش و پرورش به این موضوعات ورود کنند.

امتحانات پایانی «نهایی»، «هماهنگ» و «داخلی» دانش‌آموزان سراسر کشور از دوم خردادماه آغاز شده و تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت.

همواره در فصل امتحانات یکی از موضوعاتی که قابل اهمیت است، حفظ و حراست از سؤالات هماهنگ استانی و نهایی بوده و در معدود اتفاقاتی که سال گذشته در جریان لو رفتن سؤالات امتحان دو درس رخ داد، مقداری شرایط و فضای امتحانات تحت تأثیر قرار گرفت.

با شروع امتحانات خردادماه دانش‌آموزان در سال جاری، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص حفظ و حراست از این سوالات به فارس گفت: امسال سی دی سؤالات و سی دی رمز سوال در اختیار مدارس قرار می‌گیرد و تا 2 ساعت قبل از برگزاری امتحانات امکان دسترسی به سؤالات از سوی مدارس فراهم نیست و این امر باعث شده تا امنیت سؤالات بالا باشد.

اما بر اساس تماس و اطلاعات به دست آمده از سوی خبرنگار فارس، ظاهرا عده‌ای سود جود در تلاش هستند تا هر طور شده از این فضای امتحانات استفاده و در ازای ارائه سؤالات امتحان نهایی که صحت آن مشخص نیست، مبالغی را از مردم طلب کنند.

با نیم نگاهی به برخی شبکه‌های مجازی به راحتی درخواهید یافت که عده‌ای به دنبال سودجویی هستند و در آن صفحه‌ها به دنبال فروش سوالات امتحان نهایی به صورت مخفی هستند.

یکی از اولیا دانش‌آموزان در تماس با خبرگزاری فارس گفت: دخترم در سال سوم تجربی مشغول تحصیل است وقتی روز گذشته از مدرسه به خانه بازگشت، گفت «بچه‌های مدرسه سوالات را داشتند».

وی افزود: شیوه و چگونگی به دست آوردن سوالات را که از دخترم جویا شدم گفت «ظاهرا در فضای مجازی امکان دسترسی وجود دارد»، از این رو به صفحه اینستاگرام رفتم و برای یکی از افرادی که ادعای فروش سوالات را داشت پیغام گذاشتم و فرد مورد نظر در ازای سوالات امتحان نهایی از من 120 هزار تومان پول درخواست کرد.

وی تصریح کرد: پول را برای فرد مورد نظر واریز کردم اما سوالات را نگرفتم زیرا احساس خوبی نداشتم و فکر کردم اصلا این کار درست نیست. با شما تماس گرفتم تا صحت و سقم این موضوع را پیگیری کنید.

به گزارش فارس، البته صحت وجود این دست سؤالات مشخص نیست که آیا همان سؤالات است یا خیر اما این اتفاق ایجاب می‌کند تا مسئولان آموزش و پرورش با رصد دقیق و به موقع فضای مجازی به دنبال این باشند که حتی افراد سودجو هم نتوانند از این طریق شرایط امتحانات نهایی را تحت تاثیر قرار دهند.

  • ۹۶/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">