ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فروش IT هند از‪ ۶۰‬میلیارد دلارمی گذرد

| سه شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۸۴، ۰۱:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری آسوشیتدپرس از دهلی نو روز دوشنبه به نقل از یک گزارش انجمن ملی نرم افزاری هنداعلام کرد:فروش فن آوری اطلاعاتی وانجام خدمات هند درسال ‪ ۲۰۱۰‬یک درآمد صادراتی ‪ ۶۰‬میلیارد دلاری را برای این کشورایجاد خواهد کرد.
این گزارش می‌افزاید:چنانچه هند سرمایه‌گذاریهای لازم درآموزش وساختارها را انجام دهد ، شرکتهای خارجی رشد داخلی را باتداوم انتقال بخشی ازعملیات خود به هند که درآن از هزینه‌های پایین و نیروی انسانی با تحصیلات آموزش عالی ، فنی و مسلط به زبان انگلیسی رشد داخلی را تقویت خواهند کرد.
گزارش انجمن ملی نرم افزاری و شرکتهای خدماتی و شرکت مدیریت مشاوره‌ای بین‌المللی "مک کینسی " حاکی‌است:این صنعت به نیروی محرکه‌اقتصاد هند تبدیل خواهد شد و هفت درصد از تولید ناخالص داخلی هند را در سال ‪ ۲۰۱۰‬به خود اختصاص خواهد داد که این رقم در مقایسه با سه درصد کنونی افزایش نشان می دهد.
بنابراین گزارش ، رشد این صنایع ‪ ۲/۳‬میلیون شغل مستقیم و ‪ ۶/۵‬میلیون شغل غیر مستقیم در هند ایجاد خواهد کرد.
گزارش انجمن ملی نرم افزاری هند ، هشدار داد که این کشور نیاز دارد که بشدت در زمینه آموزش افراد و در بهره برداری ازساختارهابه منظوردستیابی به این اهداف سرمایه‌گذاری کند.
این گزارش می‌افزاید:ساختارشهری دراین زمینه نکته کلیدی است و دولت نیاز دارد که حداقل ‪ ۱۰‬شهرک یکپارچه با فن آوری بالا، باتوسعه اراضی مناسب ، جاده ها، برق وفرودگاههای بین‌المللی ایجاد کند.
این گزارش بازار بالقوه جهانی را برای بهره‌مندی ازکاهش هزینه نیروی انسانی و معافیتهای مالیاتی حدود ‪ ۳۰۰‬میلیارد دلار ( ‪ ۲۵۲‬میلیارد یورو) برآورد کرده است که ‪ ۱۱۰‬میلیارد دلار آن در سال ‪ ۲۰۱۰‬خواهد بود.
براساس این گزارش سهم هند ازاین بازار ‪ ۲۵‬درصد درطی پنج سال آینده افزایش می‌یابد و از ‪ ۲۲‬میلیارد دلار در زمان حاضر به ‪ ۶۰‬میلیارد دلارخواهد رسید.

  • ۸۴/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">