ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فریاد بلند اعتراض کاربران اینترنت

| سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - براساس یک نظرسنجی که هفته گذشته از سوی رگولاتوری منتشر شد، رتبه‌بندی استانی اپراتورهای ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت، نشان‌ از کاهش قابل توجه رضایت مردم از خدمات اینترنت در فصل زمستان در مقایسه با پاییز سال 95 دارد.

این آمار نشان می‌دهد در 26 استان کشور هیچ شرکت ارایه‌دهنده اینترنتی نتوانسته نظر کاربران را به طور کامل جلب کرده و در سطح یک میزان رضایت قرار گیرد.

به نظر می‌رسد پیام تلخ این نارضایتی این باشد که گرچه بخش قابل توجهی از اپراتورها با تبلیغات سرسام‌آور سعی در جذب مشتری دارند و بازار را در دست می‌گیرند اما بسیاری از آنها متاسفانه به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و یا شاید طمع کردن، کیفیت را فدای درآمد کرده و به این ترتیب بر میزان نارضایتی‌های کاربران دامن می‌زنند.

واقعیت این است که غالب اپراتورهای اینترنتی بیش از ظرفیت‌های واقعی خود در مناطق مختلف مشتری می‌گیرند و مشخص است که نمی‌توان به این ترتیب همه را راضی نگه داشت.

در شرایطی که بسیاری تصور می‌کنند بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت‌ها در پایتخت ارایه می‌شود اما این نظرسنجی حاکی است که حتی در تهران هم هیچ شرکتی موفق به کسب امتیاز سطح یک و حتی سطح دو هم نشده و میزان استان‌هایی که شرکت‌ها نتوانسته‌اند کاربران‌شان را کاملا راضی نگه دارند 63 درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر شاید گفته شود که مشتریان حق انتخاب دارند و در صورت نارضایتی می‌توانند اپراتور خود را تغییر دهند اما کمی منصف باشیم وقتی یک نظرسنجی رسمی به روشنی بیان می‌کند که هیچ شرکتی نتوانسته است نظر کاربران را به طور کامل جلب کند، آیا تغییر اپراتور مشکلی را حل می‌کند؟ هرچند شنیده می‌شود برخی کاربران به دنبال جایگزین کردن اپراتورهایی هستند که به دلیل معروف نبودن و تعداد پایین کاربر، کیفیت خود را حفظ کرده‌اند، اما چه تضمینی وجود دارد که به زودی آنها نیز با افزایش مشتری به سرنوشت اپراتورهای دیگر دچار نشوند.

لذا این که گفته می‌شود ظرفیت پهنای باند اینترنت بالا رفته است یا تعداد کمی به سامانه شکایت از اپراتورها رجوع می‌کنند و در نهایت همه چیز آرام است و کاربران راضی هستند مشخصا با انتشار همین نظرسنجی نقض می‌شود.

هرچند رگولاتوری به عنوان مقام ناظر صرفا کار ارزیابی را انجام می‌دهد اما ناگفته پیداست که این میزان نارضایتی نیاز به واکاوی و کالبدشکافی بیشتر از سوی ایشان دارد که باید در دستور کار بررسی قرار گیرد و به نظر می‌رسد این نظرسنجی‌ به خودی خود بلندترین صدای اعتراض کاربران اینترنت باشد؛ شکایتی رسمی و کشوری. صدایی که امیدواریم شنیده شود و مصداق این بیت از یغما جندقی نباشد که "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من,  آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!" (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">