ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فضای مجازی ابزار اصلی ترویج مواد مخدر

| دوشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی خانواده و جوانان را هدف اصلی تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: رواج مواد مخدر به ویژه گل در میان جوانان ابزار اصلی دشمن برای جنگ نرم است.

مجید ابهری  آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اعتیاد در جوانان به ماده مخدر گل و تأثیر جنگ نرم بر اعتیاد گفت: در سال 68 رهبر معظم انقلاب موضوع جنگ نرم و تهدید فرهنگی از سوی دشمن را مطرح نمودند و خطرات این جنگ را گوشزد کردند، متأسفانه نخبگان به حساسیت موضوع پی نبرده و نتوانستند همسو با این رهنمودها، برنامه‌های خود را مهندسی کند. 

ابهری ادامه داد: از آن سال به بعد رخنه، شبیخون و تهدیدات فرهنگی مختلف دشمنان که در اتاق فکر آنان برنامه‌ریزی می‌شد، از سوی رهبر انقلاب مطرح و یادآوری شده است. 

وی با بیان اینکه خانواده و جوانان مرجع اصلی هدف جنگ نرم هستند، تصریح کرد: خانواده به عنوان بنیان اصلی جامعه، هدف مشترک این تهاجم بوده و جوانان همواره مورد هجوم مادی و معنوی هستند. در این میان، نهادهای فرهنگی کمتر توانستند برنامه‌های کاربردی در مقابله با این هجوم گسترده را تهیه و به اجرا درآورند. 

اعتیاد جوانان سلاح تهاجم فرهنگی دشمن

این آسیب‌شناس اجتماعی، اعتیاد را یکی از سلاح‌های تهاجم فرهنگی برشمرد و گفت: یکی از سلاح‌های جنگ نرم، اعتیاد و مواد مخدر است که هر روز با نام و شکل جدید وارد بازار ی‌شود و با دروغ‌ها و ترفندهای کاذب برای لاغری، عضله‌سازی و موارد مورد توجه جوانان در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تبلیغ می‌شود. 

ابهری با اشاره به ماده مخدر گل نیز اظهار کرد: اخیراً ماده مخدر گل با این دروغ که اعتیاد ندارد و خطی در آن نیست، به نوجوانان و جوانان عرضه می‌شود، این در حالی است که در حال حاضر این ماده مقام اول را در بازار مواد مخدر کسب نموده و طیف سنی مصرف‌کنندگان آن 16 تا 30 سال است. 

وی افزود: برخلاف تبلیغات دروغ دشمنان، گل 5 الی 10 برابر حشیش و مشتقات آن اثر تخریبی بر روی مغز داشته و باعث از بین رفتن سلولهای مغزی، فراموشی، عدم تمرکز و توهم می‌شود. از جمله عوارض جسمی آن نیز طپش قلب با شدت تمام، ضعف بینایی و اشتهای کاذب است. 

این آسیب‌شناس و رفتارشناس اجتماعی با بیان اینکه تاکنون با هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی مبارزات چشمگیری با تولید و عرضه‌کنندگان مواد مخدر به عمل آمده است، عنوان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر در تهران با عنوان برانداز اصلی توزیع مواد مخدر توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد.  

ابهری، شبکه‌های اجتماعی را یکی از ابزارهای اصلی در توزیع و آموزش تولید مواد مخدر از جمله گل دانست و گفت: متأسفانه یکی از ابزارهای اصلی در توزیع و آموزش تولید مواد مخدر، بعضی از شبکه‌های اجتماعی هستند که از این نظر نیز لازم است که فرزندان خود را از نظر ورود به شبکه ها و گروه های آموزشی کنترل نمائیم. 

وی ادامه داد: چرا که در حال حاضر حدود 40 میلیون از جوانان و نوجوانان ایرانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و روزانه متوسط 4 تا 9 ساعت وقت و عمر خود را در هرزگردی در این فضا می‌گذرانند. 

وی در توصیه به خانواده‌ها نیز گفت: خانواده‌ها باید با دقت مواظب تغییرات رفتاری فرزندان خود باشند و دوستی و رفت و آمدهای آنان را کنترل کنند، در صورت مشاهده هرگونه تغییرات جسمی و رفتاری نیز حتماً به مشاوران و متخصصان مراجعه کنند. 
این رفتارشناس اجتماعی تأکید کرد: رسانه‌ها نیز به ویژه صدا و سیما باید در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی خانواده ها و جوانان نیز با جدیت اقدام کنند.

  • ۹۶/۱۰/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">