ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مسئول غرفه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: فعالیت های طلاب و روحانیون به منظور پاسخگویی به شبهات و تبلیغ بیشتر، روز به روز در فضای مجازی افزایش می یابد.

حجت الاسلام باب الله آزادی با ارائه گزارشی از عملکرد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اداره کل تبلیغ نوین این دفتر که زیر نظر معاونت فرهنگی تبلیغی فعالیت می کند، برنامه های بسیاری را در راستای تبلیغات در فضای مجازی تدارک دیده تا طلاب و روحانیون بتوانند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای جامعه و به ویژه جوانان باشند.
وی تبلیغ نوین را شامل هر نوع تبلیغی دانست که چهره به چهره نباشد و افزود: تبلیغ نوین شامل تبلیغ مکتوب و هنری، تبلیغ در رسانه و تبلیغ در فضای مجازی است که فضای مجازی شامل سایت ها و وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و همچنین شبکه های پیام رسان است.
این پژوهشگر مذهبی اضافه کرد: علاوه بر جذب و آموزش طلاب علاقه مند، وظیفه داریم تا این طلاب را برای ورود به عرصه تبلیغ نوین ساماندهی کنیم و طی دو سال اخیر که بیش از دو هزار طلبه و روحانی در سایت بلاغ ثبت نام کرده اند، پس از گذراندن دوره های آموزشی در یکی از محیط ها فعال می شوند که این افراد در 400 گروه ساماندهی شده و به صورت فردی و گروهی به تبلیغ می پردازند.
وی افزود: با توجه به محتویات غیردینی در فضای مجازی می توان با ارائه مطالب فرهنگی و اخلاقی و تلاش مستمر در این زمینه تغییری در فضای مجازی ایجاد کرد و پس از تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه و تایید مراجع تقلید شاهد گسترش فعالیت های روحانیون هستیم.
آزادی به جمله معروف رهبر معظم انقلاب که فرمود «شما افسران جنگ نرم هستید و عرصه جنگ نرم بصیرتی عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار می طلبد. با تمام وجود خود را برای این عرصه آماده کنید» اشاره کرد و گفت: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در این زمینه تاکید می کند که فضای مجازی، هم می تواند سازندگی داشته باشد و هم تخریب، اما با توجه به این که هدف بانیان اصلی این فضا، تخریب فرهنگی است کار ما مشکل و پیچیده است و تلاش بیشتری می طلبد.
وی افزود: آیت الله عبدالله جوادی آملی مفسر بزرگ و مرجع تقلید نیز در سال 94 در دیدار با وزیر ارتباطات تصریح کرد «طبق آموزه های اسلام ما نباید به بیراه برویم و نباید راه کسی را ببندیم بلکه باید با تلاش، فضای مجازی را در اختیار خود بگیریم.» البته در جایی دیگر تاکید کرد که «فضای مجازی را به حقیقت تبدیل کنید و آن را به دست بگیرید»
این کارشناس مذهبی با اشاره به برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: این دفتر از ظرفیت بالایی در زمینه تبلیغ برخوردار است و بخش هایی مانند پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و مدیریت فناوری اطلاعات فعالیت هایی را ارائه می کنند.
وی افزود: کتابخانه موبایلی همراه پژوهان با ارائه دو هزار کتاب فارسی، عربی و انگلیسی در حوزه علوم انسانی و اسلامی خدماتی را ارائه می کند و پژوهشگران می توانند از امکانات این نرم افزار در تلفن های همراه خود استفاده کنند.
آزادی همچنین گفت: پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی شامل اصطلاح نامه، فرهنگ نامه و نمایه سازی است و بسیاری از پایگاه های اینترنتی که در حوزه دینی فعالیت می کنند، از نظر محتوایی از اطلاعات این پژوهشکده بهره می برند که به عنوان نمونه می توان از سایت های تبیان و اسراء یاد کرد.

  • ۹۶/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">