ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم و دشمنان برای تغییر افکار جوانان دست به هر کاری می‌زنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی شامگاه جمعه در یادواره شهدای منطقه خاکفرج قم اظهار داشت: بازدارندگی یعنی کشور آنچنان قدرتمند شود که هیچ قدرت دیگری نتواند علیه آن اقدامی انجام دهد و مفهوم بازدارندگی یعنی اینکه آنقدر قدرت انباشته کنیم که دشمن با دیدن این قدرت امکان حمله نداشته باشد.

 

کنترل فضای مجازی به دست کشور نبوده است

سردار جلالی با بیان اینکه کنترل و سیاستگذاری و هدایت‌گری فضای مجازی به دست کشور نبوده است افزود: جوانان ما بدون دفاع در این عرصه قرار گرفتند و در این سال‌ها شرایط کرونایی نیز به این وابستگی کمک کرد و وضعیت به گونه‌ای شد که برخی جوانان در زمینه ارزش‌های بنیادین نظراتشان متفاوت شد.

وی گفت: امروز در دنیا و آمریکا کتابهای زیادی تألیف شده است که در آن آمده جنگ فضای مجازی، سلاحی برای دو طرف است و با فضای مجازی می‌توان مردم کشوری را علیه خودشان بسیج و وارد میدان کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: فرانسه اولین کشوری بود که در این عرصه ورود کرد و آمریکایی‌ها با استفاده از فضای مجازی جلیقه زردها را بسیج می‌کردند.

وی گفت: امروز در چین یک شبکه پیام رسان ملی وجود دارد که خدمات بسیاری از این طریق به مردم داده می‌شود و خبری از سایر برنامه‌های فضای مجازی کشورهای دیگر نیست.

سردار جلالی با اشاره به نحوه شهادت طلبه بسیجی گفت: این افرادی که این طلبه را اینگونه به شهادت رسیدند از خارج از کشور نیامدند و جوانان همین کشور بودند و باید دید چگونه و طی چه فرآیندی به این نقطه رسیدند که حاضر شدند دست به چنین جنایتی بزنند.

 

دشمن با استفاده از فضای مجازی فکر و ذهن جوانان را تسخیر کرده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان داشت: قاتل دو جوان مشهدی تا سه سال قبل اهل مسجد و هیئت بود و امروز چنان خشونت به خرج می‌دهد که تعجب آور است و باید دید چه اتفاقی افتاده است که این شرایط در این جوان ایجاد شده که این نشان می‌دهد دشمن با استفاده از فضای مجازی فکر و ذهن جوانان را تسخیر کرده و علیه ملت خودمان استفاده کرده است.

وی عنوان داشت: شبکه مجازی رها و ول جوانان ما را قاتل کرده است و اگر فردی شش ماه در این فضا قرار گیرد، فکرش تغییر پیدا می‌کند.

سردار جلالی بیان داشت: افراد بازداشت شده اغتشاشات اخیر وقتی از این فضای مجازی فاصله می‌گیرند، به اشتباه خود پی می‌برند که چه اقداماتی نادرستی انجام دادند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان داشت: دشمن به دنبال ایجاد ایران تضعیف است و می‌خواهند کشور را تجزیه کنند و از روند آرام و نرم می‌خواهند این هدف را دنبال کنند.

 

کسانی که اجازه دادند شبکه‌های اجتماعی آزادانه در ایران فعالیت کنند مجرم هستند

وی با بیان اینکه امروز شبکه‌های اجتماعی خارجی مجرم هستند افزود: کسانی که اجازه دادند آزادانه این شبکه‌ها در ایران فعالیت کنند و هیچ تعهدی از آنان نگرفتند نیز مجرم هستند و این امر موجب شد برخی از جوانان پاک به افرادی بدتر از داعش تبدیل شوند.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز در پایان حوادث اخیر قرار داریم افزود: باید دشمنان را به درستی شناخت و امروز آمریکا دشمن اول ما است.

وی با اشاره با حوادث اخیر کشور، نادیده گرفتن راهبردهای دشمن در شکل‌گیری اغتشاشات را ساده انگارانه توصیف کرد و گفت: منکر ضعف‌ها و کاستی‌ها نیستیم، اما ستون اصلی حل این مسائل، راهبردهای دشمن علیه ملت ایران است.

وی ادامه داد: دشمن در کشور ما با بهره گیری از رسانه‌های مدرن و شبکه‌های اجتماعی به دنبال تغییر در ارزش‌های ملی و خانوادگی است و دشمن با این راهبرد یک فرایند تغییر را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نوع تحریم‌های صورت گرفته از سوی دشمنان و اینکه ما را در حوزه‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی دچار تحریم نمی‌کنند توضیح داد: دشمن با استفاده از این فضا همواره به دنبال مدیریت و تنظیم فکر و ذهن‌هاست.

سردار جلالی توضیح داد: کنترل فکر و هدایت افکار عمومی توسط دشمنان و تحت تأثیر قراردادن آنها، باعث شد که برخی افراد با رفتارهایی خشن و داعش گونه به جان ملت افتاده و جنایت‌های فجیعی را رقم بزنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: نباید به روایت‌های غلط دشمنان در شبکه‌های اجتماعی توجه کرد و باید توطئه دشمن برای تجزیه و تضعیف ایران برای همگان به خوبی تبیین شود.

 

امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: امروز فنی‌ترین جنگ سایبری را با آمریکایی‌ها داریم و هر روز وی پی ان جدید خلق می‌کنند و برای تغییر افکار جوانان دست به هر کاری می‌زنند.

وی عنوان کرد: اسرائیل، منافقین، دموکرات کومله و پهلوی از دیگر دشمنان ملت ایران هستند و کسانی که در این عرصه قرار دارند باید تکلیف خود را معلوم کنند و نمی‌شود سکوت کرد.

وی ابراز داشت: اصلی ترین هدف دشمن تجزیه و تضعیف ایران در تمامی عرصه‌های قدرت ملی است و آنان امروز از نقطه ضعفی کشور که همان فضای مجازی است ورود کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که نشان دهد نظام قابل سرنگونی است و این کار را می‌توان سریع انجام داد افزود: دشمن در این فتنه همگان را جمع کرد و طراحی‌های مختلف انجام دادند و اتاق فکری تشکیل شد.

سردار جلالی بیان داشت: همه جای دنیا قانونی‌ترین خشونت برای پلیس است و پلیس مجاز است که به طرف کسی که حمله می‌کند از سلاح استفاده کند اما ایران این کار را نکرد چرا که این کار بازی در زمین دشمن بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">