ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فهرست جدید اقلام خارجی ممنوعه مخابراتی

| يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

فهرست سوم تجهیزات مخابراتی تولید داخلی که پس از تایید نمونه خرید آن‌ها از خارج ممنوع خواهد شد در نشست اعضای شورای راهبردی، ساماندهی و پیاده‌سازی حمایت از تولید داخلی به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این نشست ابتدا محمد کرم‌پور -مسوول شورای راهبردی، ساماندهی و پیاده‌سازی حمایت از تولید داخلی - با اشاره به آماده شدن فهرست پیشنهادی دور سوم از کالاهایی که خرید آن‌ها از خارج ممنوع خواهد شد، طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اعضا در مورد هر یک از بندهای فهرست یاد شده را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به توفیقات به دست آمده در خصوص حمایت از تولید داخلی به حرکت رو به جلو و موفقیت آمیز تولید شش میلیون تجهیزات ارتباطات سیار پرداخت و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته نگرش مثبتی در فضای فرهنگی و رسانه‌یی جامعه تولیدکنندگان نسبت به اهداف حمایتی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات شکل گرفته است و به نظر می‌رسد مشخصات جهشی بلند به سمت خودکفایی مخابرات فراهم شده است.

وی تولید رادیوهای دیجیتال در فرکانس 8 و 15 و 18 گیگاهرتز، کارت‌های STM1 و STM4 و سوئیچ‌های پرظرفیت در داخل را از دیگر موفقیت‌های بزرگ تولیدکنندگان داخلی برشمرد و افزود: باور توان داخلی تا به حدی پیش رفته است که گروه‌های تخصصی برای ورود به بحث تولید تجهیزات NGN نیز تشکیل شده است.

او افزود: هر چند این مساله به این معنا نیست که توان ایجاد شده قابلیت پاسخگویی به همه نیازهای داخلی را دارد، اما آنچه که مسلم است فن‌آوری مورد نیاز در داخل تامین شده است و با تداوم حمایت‌ها قطعا می‌توان نگاهی به بازارهای جهانی نیز داشت. خوشبختانه در این زمینه مقدمات قانونی و آیین نامه‌یی نیز مراحل خود را به خوبی طی کرده و در حال اجراست.

  • ۸۶/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">