ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

محققان تا به حال بارها هشدار داده اند که صرف بیش از حد وقت در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام واسنپ چت زیان بار است و به تازگی مشخص شده این کار باعث افسردگی هم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مارکت واچ، یافته های روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که هر چه مدت زمان استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر شود، میزان افسردگی و حس تنهایی در آنها نیز بیشتر می شود.

این اولین بار است که در یک تحقیق دانشگاهی ارتباط مستقیم و قطعی میان میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و افزایش مشکلاتی همچون افسردگی برقرار می شود. بر همین اساس افرادی که میزان استفاده خود از سایت های یادشده را کاهش می دهند نیز از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا می کنند و در مورد خود و زندگیشان احساس بهتری خواهند داشت.

برای انجام این بررسی در یک بازه زمانی سه هفته ای از ۱۴۳ دانشجوی داوطلب مقطع لیسانس در دانشگاه پنسیلوانیا کمک گرفته شده است. نیمی از این افراد به طور نامحدود قادر به استفاده از شبکه های اجتماعی بوده اند و بقیه تنها ده دقیقه در روز اجازه داشته اند از این شبکه ها استفاده کنند. بررسی های دقیق نشان داد شرایط روحی و روانی گروه دوم به مراتب بهتر از گروه اول بوده و افرادی از گروه اول نیز که میزان استفاده خود را کاهش دادند به تدریج کمتر احساس افسردگی و تنهایی کردند.

این محققان می گویند مقایسه مکرر میان هر کاربر با دیگران در شبکه های اجتماعی و پی بردن به کیفیت ظاهرا بهتر زندگی آنها از یکسو و ترس از کنار گذاشته شدن و مورد بی توجهی قرار گرفتن در صورت عدم استفاده مکرر عامل افزایش افسردگی در صورت استفاده مداوم از شبکه های اجتماعی است.

  • ۹۷/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">