ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطالعات انجام شده در نُه کشور جهان نشان می دهد که رسانه های اجتماعی با اشاعه دروغ و اکاذیب، اطلاعات غلط و اهداف تبلیغاتی گسترده، برای کنترل افکار عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه گاردین، یک مجموعه ای جدید از پژوهشهای انجام شده در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که تبلیغات در رسانه های اجتماعی برای کنترل و دستکاری افکار عمومی در سرتاسرجهان مورد استفاده قرار می گیرند.

پژوهشگران در بررسیهای خود دریافتند که «اکاذیب، مهملات و اطلاعات غلط» بکار رفته در تبلیغات سنتی امروزه بطور گسترده ای آنلاین هستند و با الگوریتم «فیس بوک یا توئیتر» پشتیبانی می شود.

«فیلیپ هووارد» استاد علوم اینترنتی در دانشگاه آکسفورد می گوید که نه کشور جهان از جمله برزیل، کانادا، چین، آلمان، لهستان، اوکراین و آمریکا در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفتند. پژوهشگران در بررسیهای خود دریافتند که «اکاذیب، مهملات و اطلاعات غلط» بکار رفته در تبلیغات سنتی به طور گسترده ای آنلاین هستند و با «الگوریتم فیس بوک یا توئیتر» پشتیبانی می شوند.

تکنیکهای بکار رفته در این الگوریتم ها شامل حساب های کاربری خودکار برای لایک کردن، به اشتراک گذاشتن و ارسال مطلب بر روی شبکه های اجتماعی است. این گونه حسابهای کاربری می توانند ابزارهایی آنلاین برای ابراز حمایت از طریق افزایش تعداد لایکها و یا در چشم اندازی وسیعتر، ابزاری حیاتی در خلق توهم محبوبیت باشند.

پژوهشگران همچنین دریافتند که در آمریکا این شیوه از کنترل افکار عمومی به صورتی ظهور می یابد که «تولید اِجماع» خوانده می شود؛ و به خلق توهم محبوبیتی می انجامد که طبق آن یک نامزد سیاسی می تواند از پذیرشی برخوردار شود که تا پیش از این، فاقد آن بوده است.

این گزارش در ادامه می افزاید: «توهم حمایت آنلاین از یک نامزد می تواند از طریق جار و جنجال آفرینی به شکل گیری حمایتهای واقعی بیانجامد. همانگونه که ترامپ از توئیتر به عنوان صحنه اصلی در انتخابات آمریکا استفاده کرد و رأی دهندگان بدان توجه نشان دادند». 

  • ۹۶/۰۳/۳۰

توییتر

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">