ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری – به علت اجرای سیاست های فیلترینگ ( مسدود سازی برخی از سایت های اینترنتی) میزان استفاده از اینترنت حدود 30 درصد کاهش یافته است.

اسدی مدیر عامل ISP مهر با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب تخمین زد که اجرای سیاست های مرتبط با فیلترینگ حدود 30 درصد از مراجعات به اینترنت و مصرف کارت های اینترنتی را کاهش داده است.

وی در مورد تعیین قیمت کارت های اینترنتی افزود: شرکت های ISP قیمت کارت های خود را براساس هزینه های خود از قبیل هزینه دستگاه ها پهنای باند و سود سرمایه گذاری و براساس میزان فروششان تعیین می کنند.

وی اظهار داشت: به همین دلیل قیمت تمام شده برای هر ISP در هر ماه متفاوت است.

وی در ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل ضعیف شده شرکت های ISP رانت خوری تعدادی از این شرکت ها است که به عنوان مثال زمانی که به هیچ ISP خطوط E1 ( خط دیجیتال) واگذاری نمی شد تعدادی از شرکت ها توانستند حدود دهها E1 دریافت کنند.

مدیر عامل ISP مهر تاکید کرد: این کار بخش دولتی باعث بزرگ شدن تعدادی شرکت و ضعیف شدن سایر شرکت ها و درنهایت از بین رفتن آنها می شود.

اسدی ادامه داد: شرکت های کوچک مجبورند برای اینکه از بین نروند، قیمت کارت ها اینترنتی خود را کاهش دهند، این در حالی است که شرکت های بزرگ هزینه های خود را در فروش کارت ها سرشکن می کنند.

به گفته این کارشناس ، قیمت کارت ها را فروشنده ها عمده که حجم زیادی از کارها را می خرند،‌تعیین می کنند.

  • ۸۴/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">