ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از ضرورت‌های دولت آینده است و باید بسترهای لازم برای توسعه‌ی این حوزه فراهم شود، بنابراین تیمی که در وزارتخانه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات بر سرکار می‌آید باید بر اساس مبانی و رویکردهای اساسی این حوزه کارها را به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ”محمد باقر قالیباف” کاندیدای نهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری که در جمع تنی چند از دست‌اندرکاران نهادهای صنفی و تخصصی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و خبرنگاران IT در ادامه درباره‌ی فیلترینگ و محدودیت دسترسی کاربران در شبکه‌های اینترنتی، تصریح کرد: این مساله خاص حوزه‌ی IT در کشور نیست، بلکه از بکارگیری کارکردهای نادرست در این حوزه ناشی می‌شود، بنابراین اصل فیلترینگ عمل نادرستی نیست، بلکه اجرای آن باید بر اساس گزینش‌های صحیح و سیاستگذاری مناسب در همه‌ی ابعاد انجام گیرد.

قالیباف یکی از مشکلات اساسی حوزه‌ی IT را سیاست‌زدگی در این عرصه دانست و گفت: معتقدم در حوزه‌های تخصصی مانند IT نباید با دیدگاه‌های سیاسی به موضوعات نگریست، چرا که این مساله، حوزه‌های تخصصی را دچار تنش می‌کند.

قالیباف درباره‌ی استفاده ماهواره در ایران، گفت: تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در هر جامعه‌ای با خطرات و منافعی مواجه است، بنابراین در استفاده این ابزارها باید نکات مثبت آن‌ها را در نظر گرفت و مصون سازی آن باید به وسیله‌ی دولت و نهادهای مدنی تامین شود.

  • ۸۴/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">