ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی اصلان شهلا- نمایشگاه رسانه های دیجیتال هم مانند الکامپ و جیتکس، صاحب بخش ویژه استارت آپ ها می شود. هدف از راه اندازی این بخش هم تسهیل توسعه استارت آپ ها عنوان شده است. برای جذابیت این بخش هم انواع و اقسام نام ها و اسم هایی که در زیست بوم کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ویکند ها شنیده می شود، ردیف شده و قرار است در این بخش از رویداد برپا شود: دکتر استارت آپ، استارت آپ شو، دیوار استارت آپ، کافه استارت آپ، استارت آپ بمان و استارت آپ بازار.
دبیر کسب وکارهای نوپای نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مصاحبه ای که در همین صفحه منتشر شده است، با اعلام برپایی این بخش در نمایشگاه در جهت حمایت از کسب و کارهای نوپا، دیجی کالا، اسنپ، تپسی، آپارات و زودفود را مصداق کسب و کارهای نوپا دانسته است.
همین موضوع نشان می دهد که نمایشگاه رسانه های دیجیتال حداقل در بخش استارت آپ ها، هرچند که نیت خیری دارند، اما راه را اشتباه طی می کنند. هر کسب و کار، سرویس یا فروشگاه آنلاینی نمی تواند استارت آپ باشد و حتی اگر روزی یک استارت آپ بوده باشد، لزوما تا آخرین روز دنیا نمی توان از آن به عنوان یک کسب و کار نوپا یاد کرد. 
دیجی کالا با قدمتی 11 ساله و زودفود با قدمتی 8 ساله، اسنپ با بیش از سه سال فعالیت و تزریق میلیاردها تومان سرمایه قطعا استارت آپ نیستند، بلکه شرکت های بزرگ دیجیتالی کشور بوده و استارت آپ دانستن آنها و تلاش برای حمایت از آنها به نام کسب و کارهای نوپا، کمکی به توسعه کسب و کار جوانان تازه کار نمی کند.
برای استارت آپ بودن باید حداقل دوشرط خلاقیت و تازگی ایده و به بلوغ نرسیدن رعایت شده باشد. بنابراین اگر قرار است استارت آپ هایی در یک نمایشگاه معرفی شوند، قاعدتا به جای موج سواری با نام های بزرگ و به بلوغ رسیده، باید سراغ جوانان خلاق و گمنام رفت و زمینه را برای رشد و توسعه آنها فراهم کرد.(منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">