ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرنا - قرارداد توسعه ‪ ۴/۵‬میلیون شماره‌ای شبکه بهره‌برداراول تلفن همراه، صبح دوشنبه باحضور وزیرارتباطات وفناوری‌اطلاعات میان مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران و مدیران کنسرسیوم برنده این مناقصه امضا و نهایی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه امضای قرارداد توسعه ‪۴/۵‬ میلیون شماره‌ای شبکه بهره‌بردار اول تلفن همراه، تشکیل پیمانکاران عمومی در صنعت مخابرات و امضای چنین قراردادهایی را نتیجه اقدامات صورت گرفته طی سالهای اخیر و پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی قانونگذاران در برنامه سوم توسعه عنوان کرد.

دکتر "سیداحمد معتمدی" با ابراز خشنودی در تشکیل مجموعه قدرتمندی در بخش خصوصی که توانایی طراحی ،نصب، راه‌اندازی، نگهداری و اپراتوری یک شبکه تلفن همراه را داشته باشد، از این دستاورد به عنوان تحولی عظیم در صنایع مخابراتی کشور یاد کرد.

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات یادآوری کرد این قرارداد در شرایطی توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود که در طول برنامه پنجساله دوم توسعه کشور دولت توانست تنها سالانه برای یکصد هزار نفر در شبکه تلفن همراه کشورظرفیت‌سازی کند.

وی افزود: اما در این پنج سال به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اکنون سه شرکت غیردولتی داخلی با تشکیل یک کنسرسیوم می‌توانند در مدت کمتر از یکسال ‪۴/۵‬ میلیون شماره به ظرفیت شبکه تلفن همراه فعلی کشور اضافه کنند.

معتمدی از آغاز بهره‌برداری رسمی و عمومی از شبکه بهره‌بردار اعتباری طی روزهای آینده و عملیاتی شدن قرارداد بهره‌بردار دوم به‌عنوان اقدامات دیگر این وزارتخانه برای پاسخگویی به نیاز داخلی و حداکثر بهره‌گیری از توان متخصصان و صنعتگران داخلی عنوان کرد.

وی، واگذاری عملیات اپراتور اول به بخش غیردولتی در قالب پیمانکاران عمومی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در دستور کار مسوولان این وزارتخانه قرار دارد.

معتمدی افزود: از هفت شرکتی که در این سه کنسرسیوم فعال هستند ، پنج شرکت آن تولیدکننده داخلی بوده، هر چند که در دنیا کمتر سابقه دارد که تولیدکنندگان وارد زمینه خدمات هم بشوند.

به گفته وی، به منظور حمایت از تولید داخلی این امر یک مزیت است که شرکتهای تولیدی بتوانند ساختاری ایجاد کنند که بتواند در عرصه‌های خدمات مخابراتی هم فعال شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بدون اشاره به فرد یا مجموعه خاصی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از بزرگترین قراردادهای توسعه صنعت مخابرات محسوب می‌شود، از تلاشهای برخی افراد سودجو و فرصت طلب که دارای تفکرات بسته هستند برای برهم زدن این قرارداد طی هفته‌های گذشته خبر داد.

معتمدی تصریح کرد:البته نباید فکر کنیم با عقد این قرارداد کار تمام شده‌است بلکه توصیه می‌کنیم شرکتهای پیمانکاری عمومی نیز نهایت همکاری و تلاش را با وزارتخانه داشته باشند تا این طرح هرچه سریعتر به اتمام برسد.

  • ۸۴/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">