ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت فن آوری اطلاعات گفت : تعمیر شبکه فیبر نوری ایران از مسیر فجیره در امارات متحده عربی که به دلایلی قطع شده بود حداکثر تا سه روز آینده وصل می شود .

رضا رشیدی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی مهر درباره قطع شدن شبکه فیبر نوری کشور از دو نقطه در مسیر فجیره در امارات متحده عربی گفت : درحال حاضر برای تعمیر این شبکه در تلاش هستیم که امید است به زودی و تا سه روز آینده این مساله حل شود .
وی درباره دلیل قطع شدن این شبکه گفت : گاهی لنگر انداختن کشتی ها باعث قطع شدن شبکه در زیر دریا می شود .
وی در پاسخ به سوال مهر مبنی براینکه آیا قطع شدن این شبکه بر سرعت اینترنت ها تاثیر می گذارد، گفت : این اتفاق در ساعات پر مصرف تاثیر دارد اما درحال حاضر ارتباط فیبر نوری ایران با ترکیه ، استفاده از ماهواره و اضافه شدن یک پهنای باند دیگر به ترکیه به ظرفیت 310 مگابیت باعث شده بخش اعظمی از نیازها پاسخ داده شود .
وی گفت : میزان نیاز ایران در ساعات پر ترافیک 900 مگابیت در ثانیه برای دریافت و 300 مگابیت در ثانیه برای ارسال است که در ارسال مشکل نداریم اما در بخش دریافت به 40 درصد از نیازها کمترمی توانیم پاسخگو باشیم که بدین منظور نیز درحال برقراری ارتباط با کشور آذربایجان و ماهواره هستیم .
به گزارش خبرنگار اقتصادی مهر ، یک مقام آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره اعلام کرده است که حدود 80 درصد از لینک های شبکه اینترنت کشور به خاطر این قطعی از کار افتاده است .
این گزارش اضافه می کند ، مشکلات مشترکین تلفن همراه که از عربستان می خواهند تماس بگیرند و یا سایر مشترکینی که رومینگ سایر کشورها هستند مرتفع شده و دیگر مساله ای وجود نخواهد داشت .

  • ۸۴/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">