ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قم درارایه خدمات اینترنتی نمونه است

| دوشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر نگهداری و بهره‌برداری شرکت مخابرات قم گفت: این استان در ارایه سرویس‌های اینترنتی در کشور نمونه است.

"عبدالله بیان" در گفت و گو با ایرناافزود: هم اکنون بستر مناسبی برای گسترش خدمات اینترنتی در استان ایجاد شده و امکان استفاده از آن در کلیه نقاط شهر و روستا فراهم شده است.

وی اضافه کرد: از هرصد شهروند قمی به طور متوسط ‪ ۲۳‬نفر از اینترنت استفاده می‌کنند که این میزان رتبه دوم کشوری را از آن خود کرده است.

وی یادآورشد:براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده، ضریب نفوذ اینترنت تا پایان امسال به ‪ ۲۵‬و تا پایان برنامه چهارم به ‪ ۴۰‬خواهد رسید.

بیان از فعالیت سه شرکت "‪ "pap‬در استان خبر داد و افزود: این شرکت ها، بدون اشغال تلفن، به ارایه سرویس‌های اینترنتی پرسرعت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات شرکت‌های "‪ "pap‬در پنج مرکز مخابرات استان نصب شده و پنج مرکز نیز آماده گسترش فعالیت این شرکت‌ها می‌باشند.

وی بیان داشت: با ایجاد رقابت میان این شرکت ها، هزینه ارایه خدمات اینترنتی در استان، به پایین‌ترین قیمت‌ها در کشور رسیده است.

بیان یادآور شد: ‪ ۱۳‬مرکز "‪ "isp‬نیز برای ارایه اینترنت معمولی به کاربران فعال است که از میان آن، چهار مرکز به فروش کارت اینترنت می پردازند.

وی گفت: مابقی این مراکز، به صورت اختصاصی برای ارگان‌ها فعالیت کرده و یا نمایندگی شرکت‌های "‪ "pap‬را برعهده دارند.

وی یادآورشد: شرکت مخابرات، به صورت دوره‌ای بر مراکز ‪ isp‬نظارت دارد و فیلترینگ آنها را کنترل می‌کند.

بیان اضافه کرد: مسوولیت اصلی فیلترگذاری برسایت‌های غیراخلاقی، برعهده مراجع قضایی و وزارت ارشاد است و مخابرات تنها زیرساخت‌های آن را فراهم می کند.

  • ۸۶/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">