ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قوانین فیلترینگ باید توسط مجلس تصویب شود

| سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۸۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

یک حقوقدان و وکیل دادگستری در اصفهان گفت:قوانین مربوط به "فیلترینگ " باید از طریق تنها نهاد قانونگذار کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و مطابق با قانون اساسی تهیه و تصویب شود.
"رستم شیرازی"روزدوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود:درزمان حاضر فیلترینگ در کشور از لحاظ حقوقی جایگاه خاص قانونی ندارد و برای اعمال آن تنها به یک مصوبه استناد می‌شود.
وی باتاکید براینکه فیلترینگ سایتهای مخرب،امری است که درتمام کشورهای دنیا وجود دارد،اظهار داشت:با این حال برای اعمال صحیح این مقوله نیاز به قانونگذاری برای آن توسط مجلس شورای اسلامی است.
به گفته این کارشناس دادگستری، مصوبه‌ای که در سال ‪ ۸۱‬توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، تنها یک برنامه راهبردی در آن زمان برای جلوگیری از انتشار سایتهای ممنوعه بود.
رستم شیرازی ادامه داد: با گذشت زمان، این مجلس است که باید برای اجرایی شدن فیلترینگ و با توجه به شرایط جدید جامعه کاربران ایرانی و بین‌المللی و قوانین حاکم بر شبکه اینترنت، قانونگذاری کند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر چهار شورا ، کمیته و وزارتخانه در زمینه فیلترینگ اعمال نظر و رفتار می‌کنند که همین امر باعث ناهماهنگی در اجرای آن شده است.
این حقوقدان بااشاره به‌اینکه پس از‪ ۱۰‬سال از ورود شبکه اینترنت به کشور ما هنوز دارای قوانین مدونی در این زمینه نیستیم، گفت: همین امر باعث شده است که در محاکم حقوقی از قانون مطبوعات برای بسیاری از امور اینترنت استفاده شود.
وی تصریح کرد:موضوع اینترنت و زمینه‌های مختلف آن ، کاملا فراتر از قانون مطبوعات کشور است و ماهیت آنها کاملا با یکدیگر متفاوت می‌باشد و نیاز به قانون خاص دارد.

  • ۸۴/۱۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">