ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس قوانین کپی رایت جدید اتحادیه اروپا، گوگل و فیس بوک باید تعهدات جدیدی را اجرا کرده و موافقتنامه های جدیدی را در این قاره به امضا برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، کشورهای اتحادیه اروپا با تغییر قوانین کپی رایت این قاره بعد از دو دهه موافقت کرده اند و بر همین اساس گوگل موظف به پرداخت مبالغی به ناشران بابت انتشار مطالب آنها از طریق سرویس های خود خواهد بود.

همچنین هم باید مطالب حفاظت شده ای که ناشران تمایلی به انتشار آنها به طور عمومی ندارند را فیلتر کند. این تحول با مخالفت برخی دولت های اروپایی مواجه شده است.

پارلمان اروپا در ماه گذشته با این تغییرات موافقت کرد و هدف از این کار را حفاظت از صنعت چاپ و نشر اروپا به ارزش 915 میلیارد دلار دانست که 11.65 میلیون نفر در آن شاغل هستند.

تغییرات یادشده شرکت های فناوری مانند گوگل، فیس بوک و سایر پلاتفورم های اینترنتی را موظف به عقد قراردادهای جدیدی با نوازندگان، موسیقی دانان، نویسندگان، ناشران و روزنامه نگاران برای استفاده از آثارشان در فضای آنلاین خواهد کرد.

همچنین سایت هایی مانند گوگل، یوتیوب، فیس بوک، اینستگرام و غیره موظف به نصب فیلترهایی برای جلوگیری از آپلود محتوای تحت قانون کپی رایت خواهند شد و در غیر این صورت ممکن است جریمه شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">